Reklama

Marka Statoil znika z rynku. Teraz stacje paliw z logo Circle K

Rebranding w punktach tankowania potrwa do końca marca 2018 r. Ale na pierwszych polskich stacjach działających dotychczas pod szyldem Statoil już dokonano zmian. Nowo otwierane placówki również otrzymują logo Circle K. Przed firmą spore wyzwanie, bo trzeba będzie mocno postawić na marketing, żeby nowa marka nie tyle zaistniała w świadomości nowych, co nie zniechęciła do zakupów dotychczasowych klientów Statoil.

W ogólnopolskich mediach szeroka kampania infromacyjna już ruszyła. Reklamy przekonują, że kierowcy korzystający do tej pory z usług Satoil nie powinni obawiać się zmiany szyldów na stacjach na Circle K. Ci, którzy zbierają punkty za tankowanie w programie lojalnościowym, nie stracą ich. Problemem może wydawać się sama wymowa Circle K, wielu kierowców pewnie będzie łamało języki wypowiadając nazwę nowej marki.

11 maja w jednym z warszawskich obiektów rozpoczęto oficjalnie proces zmiany marki sieci 350 stacji Polsce, nastąpiła również zmiana nazwy programu lojalnościowego Statoil Extra na Circle K Extra Club. Z kolei pod koniec kwietnia zostały otwarte dwie nowe stacje paliw przy autostradzie A-1, w tym przypadku od razu pod nową marką Circle K. Jeszcze wcześniej pilotażowy punkt pod nową nazwą zaczął działać w Opolu. W Europie marka Circle K widnieje na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Dani. W tych krajach proces rebrandingu został już zakończony. Prace związane ze zmianą marki prowadzone są nadal w sieci stacji paliw w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia). Zmiany w Polsce mają być zorganizowane w taki sposób, aby nie utrudniać funkcjonowania stacji paliw.

- Firma Alimentation Couche-Tard Inc.("Couche-Tard"), właściciel spółki Circle K Polska od 2012 r., skonsolidowała swoje detaliczne marki Statoil®, Mac’s®, Kangaroo Express® pod jedną globalną marką Circle K®. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy, a na stacjach będzie pracował ten sam zespół pomocnych pracowników - mówi Giedrius Bandzevičius, prezes firmy Circle K Polska.

Zmiana marki - jak zapewniają jej przedstawiciele - nie wpłynie na ofertę produktową sieci. Na stacjach Circle K nadal będą oferowane tej samej jakości paliwa miles® i milesPLUS® oraz kawy pod marką Simply Great Coffee, a także hot dogi pod marką Prawdziwe Hot Dogi prosto z grilla.

W Białymstoku pod logo Statoil działają obecnie cztery stacje: przy ulicach Słonecznikowej, Poleskiej, al. Jana Pawła II, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego, przy Andersa funkcjonuje natomiast punkt 1-2-3. Na razie nie wiemy, kiedy w tych miejscach nastąpi zmiana logotypu.

Wywodzący się z Kanady Couche-Tard jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi działalność w ponad 20 krajach w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Posiada ponad 12 500 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 000 pracowników. Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Couche-Tard, została wybrana na globalną markę detaliczną.

(Piotr Walczak / Foto: Circle K)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do