Reklama

Podlasianie wysoko oceniają obsługę w urzędach skarbowych. Które US najlepsze?

Trzy podlaskie urzędy skarbowe zostały wyróżnione w corocznym badaniu opinii klientów. Tegoroczne podsumowanie jest wynikiem analizy ponad 2 500 ankiet wypełnionych przez podlaskich podatników (po wizytach w urzędach skarbowych).

W 2024 r. podlaska KAS otrzymała 2 557 ankiet wypełnionych przez podatników po wizycie w urzędzie skarbowym. Analiza wyników potwierdza, że satysfakcja, rekomendacja, brak wysiłku, pozytywne emocje oraz skuteczność pierwszego kontaktu utrzymują się w województwie podlaskim na bardzo wysokim poziomie. Z ankiet wyłania się następujący obraz jakości obsługi świadczonej przez podlaską KAS:

  • poziom satysfakcji, czyli procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w urzędzie skarbowym - 94 proc.,
  • poziom rekomendacji, czyli procent klientów, którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie - 94 proc.,
  • poziom braku wysiłku, czyli procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w urzędzie skarbowym jako łatwe - 87 proc.,
  • poziom pozytywnych emocji, czyli procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w urzędzie skarbowym - 96 proc.,
  • skuteczność pierwszego kontaktu, czyli procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym - 91 proc.

Z rozmów z podatnikami wynika, że najważniejsze jest dla nich, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wyniósł aż 91 proc. Taki wynik jest możliwy m.in. dzięki systemowi rezerwacji wizyt, który daje pracownikom urzędu możliwość przygotowania się do spotkania z konkretnym, umówionym klientem.

Badanie prowadzone w ramach programu "Klient w centrum uwagi KAS" trwa cały czas, dlatego urzędnicy zachęcają do wypełniania ankiet. Są one wysyłane mailowo do wszystkich podatników rezerwujących wizyty w urzędzie. W oparciu o to badanie, od 2021 roku prowadzony jest ranking urzędów skarbowych, który pozwala wyróżnić urzędy skarbowe, które uzyskują najwyższe wyniki. Wyróżnienia otrzymuje co roku urzędy, które uzyskały najlepsze wyniki w badaniu satysfakcji klienta w podziale na urzędy duże, średnie i małe.

Po podsumowaniu wyników za 2024 rok, w kategorii dużych urzędów skarbowych najwyżej został sklasyfikowany Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku, który uzyskał 95% poziom satysfakcji. W kategorii średnie urzędy skarbowe najwyższy poziom satysfakcji (93 proc.) osiągnął Urząd Skarbowy w Suwałkach. Z kolei wśród małych urzędów skarbowych najwyżej oceniony został Urząd Skarbowy w Sokółce (poziom satysfakcji 98 proc.).

Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku otrzymał wyróżnienie po raz drugi, a Urząd Skarbowy w Suwałkach trzeci rok z rzędu.

(PW)

Aktualizacja: 17/03/2025 10:01
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do