Trudno stwierdzić, czy mamy do czynienia z niespodzianką, znając niechęć wielu Polaków do urzędów w ogóle, jak i samego zwycięzcy. Obsługa okazuje się bowiem najlepsza w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Instytucja ta otrzymała 4,4 punktu w pięciostopniowej skali. Tak podaje Centrum Badania Opinii Społecznej, które przeprowadziło sondaż w pierwszej połowie listopada 2017 r. Białostoccy urzędnicy podkreślają, że to duży sukces, zatem i chętnie chwalą się powyższym wynikiem.
- Postrzeganie polskich urzędów zdecydowanie się ociepla. Porównywalne dane sprzed pięciu i dziesięciu lat świadczą o poprawiającej się jakości obsługi. W tym kontekście warto podkreślić, że spośród klientów administracji publicznej ZUS zajmuje czołową pozycję w większości ocenianych kryteriów - mówi Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w województwie podlaskim.
Ankietowani przyznając jeden punkt oceniali obsługę zdecydowanie negatywnie, zaś pięć punktów oznaczało, iż jest ona zdecydowanie pozytywna.
Wyniki przedstawiają się następująco:
* Zakład Ubezpieczeń Społecznych - 4,40;
* urząd gminy/miasta/dzielnicy - 4,39;
* ośrodek pomocy społecznej - 4,39;
* urząd powiatowy/starostwo powiatowe - 4,29;
* urząd skarbowy - 4,25;
* urząd pracy - 4,16.
Ogólna ocenia jakości obsługi ZUS w skali od jednego do pięciu to 4,4 i jest najwyższą spośród wszystkich instytucji, o które pytano. Także w bardzo szczegółowych kategoriach badania, zwiazanych z obsługą, ZUS wypadł najlepiej. 64 proc. respondentów było zadowolonych, że ich sptrawa w ZUS została załatwiona od ręki. Prawie wszyscy, bo 96 proc. osób, stwierdziło, że obsłużono ich w Zakładzie prawidłowo i rzetelnie. 87 proc. przyznało, że poświęcono im wystarczająco dużo czasu i uwagi, a aż 93 proc. bardzo wysoko oceniło kompetencje pracowników ZUS.
Sondaż "Polak w urzędzie" przeprowadzono w dniach 2-12 listopada 2017 r. na reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski, liczącej 1016 osób.
- Tak wysoka ocena bardzo nas cieszy i jest dowodem na to, że mimo bardzo dużej ilości zadań, które wykonuje ZUS, pracownicy zatrudnieni przy bezpośredniej obsłudze naszych klientów spełnili ich oczekiwania - komentuje Katarzyna Krupicka.
(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie