Reklama

Skoda zdecydowanie dominuje na polskim rynku

Zeszłoroczny lider sprzedaży nie mógł lepiej rozpocząć roku 2018. W styczniu Skoda potwierdziła swoją dominację, notując wzrost rejestracji o 30,8 proc. do 6 864 samochodów i udział rynkowy do rekordowego poziomu 14,9 proc. Tak imponujący wynik jest zasługą wyraźnego wzrostu popularności prawie wszystkich modeli, w szczególności dwóch niezmiennych liderów, jakimi są Fabia i Octavia. Wyraźne efekty przynosi także rozpoczęta w zeszłym roku przez modele Kodiaq i Karoq ofensywa marki w segmencie SUV.

Choć styczeń 2017 zapoczątkował najlepszy rok polskiego rynku samochodowego od szesnastu lat, pierwszy zakończony miesiąc roku 2018 zapowiada kurs na kolejne rekordy. W porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, miniony miesiąc zakończył się wzrostem rynku o aż 21 proc. do 46 084 rejestracji. Największy udział w budowie tego rezultatu - 14,9 proc. z tego wyniku - miała Skoda.

Lider polskiego rynku w pierwszym miesiącu 2018 roku potwierdził swoją dominację zwiększając przewagę nad konkurencją. W minionym miesiącu Skoda dostarczyła do polskich klientów 6 864 samochodów, czyli aż o 30,9 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2017 roku. W porównaniu do grudnia 2017 roku, w styczniu marka zanotowała wzrost aż o 31,9 proc.

Dwa najpopularniejsze samochody w Polsce niezmiennie pozostają dwoma najpopularniejszymi modelami Skody - to Fabia i Octavia (na zdj.). Mniejszy z nich zakończył styczeń z wynikiem 2 299 dostaw (o 28,6 proc. więcej niż w styczniu 2017), większy zanotował 2 056 dostaw (wzrost o 37,8 proc.). Znaczące poprawy wyników zanotowały także modele Citigo (344 rejestracje, wzrost o 32,8 proc.) i Superb (782 egzemplarze, wzrost o 39,4 proc.), który w styczniu był najchętniej wybieranym samochodem w swoim segmencie. Trafnie dopasowaną do polskiego rynku strategię modelową Skody potwierdza także wynik Rapida, który z 914 rejestracjami był w styczniu siódmym najpopularniejszym samochodem w Polsce, według rejestracji nowych aut.

Z miesiąca na miesiąc coraz większe efekty przynosi także nabierająca tempa ofensywa w segmencie SUV. Wprowadzone w zeszłym roku na polski rynek modele Kodiaq i Karoq docierają w Polsce do coraz większej liczby odbiorców. W styczniu, w przypadku pierwszego z wymienionych aut, było ich 311. Karoq znalazł 148 właścicieli. Między innymi dzięki poszerzeniu portfolio czeskiej marki o te dwa modele nieustannie rośnie jej popularność wśród klientów indywidualnych. W styczniu Skoda dostarczyła 2 395 samochodów do odbiorców tego typu, co stanowiło wzrost w tej kategorii wobec stycznia 2017 o 29,2 proc.

(Oprac. P. Walczak / Źródło i foto: Skoda Auto)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-19 09:08:33

    Jeżeli oferuje się stosunkowo wysoką jakość w dość przystępnej cenie i jednocześnie wszystkie samochody mają jakieś miłe smaczki jak choćby dodatki simply clever to nie ma co się dziwić, że wyniki sprzedaży są ok :) _______________ https://www.interdiag.pl

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-19 15:06:52

    liczymy z reeksportem zagranicę czy bez ? bo jak bez to zdecydowanie nie dominuje:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-25 23:33:39

    Na drogach widzę też coraz więcej peugeotów. Francuzy się teraz zrobiły modne, mają świetny design i na prawdę porządnie są robione. Sam się zastanawiam nad zakupem jakiegoś suva od nich bo kilka ciekawych modeli się pojawiło

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do