
Można śmiało powiedzieć: udany debiut. Na nowe Volvo XC40 wielu miłośników czterech kółek wyczekiwało z niecierpliwością. Z oceną, czy było warto i jak samochód przyjmie się na polskim rynku, musimy oczywiście zaczekać, ale szanse na sukces są spore. XC40 to bowiem pierwszy mały SUV marki Volvo. Przyciągające wzrok linie, innowacyjne rozwiązania, całkowicie nowe kombinacje kolorystyczne i miejski design - to główne cechy tego pojazdu. W weekend miał on swoją premierę i został zaprezentowany w białostockim salonie Nord Auto. Oczywiście byliśmy tam, by zobaczyć zapowiadany od dłuższego czasu model.
Ten nowoczesny mały SUV ma być autem do miasta. Przemyślany pod kątem funkcjonalności wnętrza, z dużym prześwitem, co pozwoli bez problemu wjechać na wysoki krawężnik, niewielki, dzięki czemu przejeżdżanie wąskimi uliczkami i parkowanie będzie łatwe i przyjemne - w taki sposób Volvo zachwala swoje najmłodsze dziecko.
- Volvo XC40 powstał na nowej płycie podłogowej CMA. O tyle jest to udane rozwiązanie, że w samochodzie można zamontować silniki trzycylindrowe, czterocylindrowe czy też zastosować napęd hybrydowy - mówi w rozmowie z nami Damian Prystrom, dyrektor handlowy w firmie Nord Auto. - XC40 będzie ponadto pierwszym elektrycznym Volvo, dostępnym już w 2019 roku.
Jak ocenia Damian Prystrom, zainteresowanie autem w dniu premiery - w sobotę - było olbrzymie.
Nowy model to pierwszy samochód Volvo zbudowany na wspomnianej platformie podwoziowej CMA i równocześnie jeden z najlepiej wyposażonych małych SUV-ów premium na rynku: zaawansowane systemy bezpieczeństwa, system wspomagania kierowcy Pilot Assist, Run-off Road Protection i Mitigation, system monitorowania martwego pola BLIS, kamera 360°, Cross Traffic z systemem automatycznego hamowania. To właśnie rozwiązania, które sprawiają, że prowadzenie samochodu staje się jeszcze bardziej komfortowe.
Nowe Volvo nie zawiedzie również nawet najbardziej wymagających klientów, dla których ważny jest design i wygląd pojazdu. Dostępna jest szeroka paleta barw nadwozia, obejmująca również wersje dwukolorowe. Do wyboru będą także bardzo odważne kolory tapicerki oraz filcowe okładziny i wykończenia drzwi.
Razem z nowym modelem Volvo Cars wprowadza na rynek pakiet serwisowy usług Care by Volvo, który całkowicie zmienia tradycyjne podejście do posiadania samochodu. Care by Volvo to cykliczna opłata za auto. Ale to nie tylko abonament, to pakiet obejmujący szereg usług concierge, takich jak: tankowanie, czyszczenie, podstawienie i odstawienie samochodu na przegląd czy dostawa przesyłek do pojazdu.
Volvo XC40 to samochód, który dopełnia gamę modelową Volvo. Choć świat ujrzał go zaledwie miesiąc temu już teraz można mówić o dużym zainteresowaniu tym autem. Jego więksi bracia bili rekordy popularności, a XC60 został najlepiej sprzedającym się modelem Volvo. Poprzeczka wisi wysoko, ale jest w zasięgu ręki. Nowe Volvo XC40 ma potencjał, aby pójść w ślady poprzedników i stać się liderem w swoim segmencie.
Auto trafi do salonów dealerskich na początku 2018 roku. Początkowo dostępne będzie z 2,0-litrowym silnikiem Diesla D4 AWD o mocy 190 KM i automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów Geartronic. Wersja Momentum ma kosztować 180 950 zł. Jednocześnie w ofercie znajdzie się jednostka benzynowa T5 AWD o pojemności 2,0 l i mocy 247 KM. Cena samochodu z tym silnikiem wyniesie 185 400 zł. Później zaczną dochodzić kolejne wersje i jednostki napędowe. Najtańsze Volvo XC40 ma kosztować 127 200 zł.
(Piotr Walczak / Foto: PW, Volvo)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie