
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi mailami. Urzędnicy podkreślają: ZUS nie prosi swoich klientów drogą mailową o podanie danych wrażliwych jak również nie kieruje informacji o błędnym logowaniu do PUE / eZUS, w których zachęca do otwierania plików lub linków.
Oszuści wysyłają maile z nazwą "zus-pl", co dla wielu klientów może być bardzo mylące. Jednak w szczegółach wiadomości widnieje adres "[email protected]". W mailu proszą o aktualizację danych ze względu na problem z przetworzeniem płatności. Wchodząc w podany link otwiera się strona do logowania eZUS, a adres strony to "prowebdigital.com.ng". Po zalogowaniu otwiera się okno do wpisania danych karty kredytowej.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że instytucja nie wysyła do swoich klientów maili z prośbami o podanie danych kart kredytowych czy błędnym logowaniu do PUE / eZUS, w których zachęca do otwierania plików lub linków.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i sami wybrali właśnie taką formę kontaktu. Mail w tym przypadku jednak zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika Zakładu - wyjaśnia Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile ani nie otwierać załączników pochodzących od oszustów.
Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci - ostrzega rzeczniczka.
W sytuacji, w której klient ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
(PW)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie