Reklama

Akcja społeczna "Halo! Czy mnie widzisz?" znowu rusza. WORD Białystok czeka na zaproszenia do szkół.

WORD w Białymstoku zaprasza szkoły z terenu województwa podlaskiego do udziału w kampanii społecznej „Halo, czy mnie widzisz?”. Wystarczy skontaktować się z WORD Białystok ([email protected]) i zgłosić swoją szkołę do akcji. Odpowiedzialni za koordynację tej akcji z białostockiego ośrodka ruchu drogowego skontaktują się z Wami i ustalą dogodny termin.

Akcja "„Halo, czy mnie widzisz?” skierowana jest do głównie do szkół i przedszkoli  
Zaczęła się 7 czerwca 2019 roku i na początku roku szkolnego została wznowiona. Głównym celem inicjatywy jest wzrost bezpieczeństwa wśród najmłodszych i to właśnie dla nich będą prowadzone lekcje z tej dziedziny, wzorowane na norweskim spocie „Venner på veien”. Klipy umieszczone na profilu Facebook WORD w Białymstoku i zaprzyjaźnionych mediach zostały już wyświetlone ponad 4,5 miliona razy. 

Kampania społeczna WORD w Białymstoku „Halo, czy mnie widzisz?” trafiła na Podlasie dzięki współpracy z norweskim stowarzyszeniem kierowców (NFL). Ośrodek uzyskał zgodę na publikowanie filmu oraz jego przetłumaczenia i we współpracy z Radiem Białystok zrobił polski dubbing. Prezentacja filmu połączona jest z zajęciami dla uczniów o bezpieczeństwie ruchu drogowego dotyczącymi tzw. „martwego pola" znajdującego się wokół samochodów ciężarowych. Każda taka lekcja zwiększa świadomość dzieci o zagrożeniach związanych z "martwym polem" i zarazem zwiększa bezpieczeństwo najmłodszych w ruchu drogowym. 

Czym jest "martwe pole"? To ta część obszaru wokół samochodu, której kierowca nie dostrzega patrząc w lusterka. W przypadku aut osobowych najczęściej spowodowane jest to błędnym ustawieniem lusterek. Ciężarówki i autobusy to inna sprawa: tutaj problemem jest rozmiar pojazdu, która powoduje, że niezbędna jest duża ilość lusterek eliminujących martwy punkt. Wiele pojazdów nie jest w nie wyposażona. W nowszych modelach pojazdów ciężarowych są specjalne czujniki które ostrzegają kierowcę o pieszym w "martwym polu". Niestety większość pojazdów na podlaskich drogach nie ma takich czujników. Największym zagrożeniem dla pieszego jest miejsce przed samą maską samochodu ciężarowego lub autobusu, gdzie ma on wrażenie że jest doskonale widoczny, podczas gdy kierowca go nie widzi. 

Film będący wizytówką kampanii społecznej WORD w Białymstoku powstał dzięki pomocy Radia Białystok, tłumaczki Moniki Saele i Sywlii Szarejko oraz Andrzejowi Jaroszowi, którego głos słychać na nagraniu. Kampania społeczna WORD w Białymstoku „Halo, czy mnie widzisz?” jest wspierana przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. 

Link do filmu promującego akcję: https://www.youtube.com/watch?v=EHmeEhD-oMA

(BL)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do