Reklama

Platforma chce „upić” wyborców swoim sześciopakiem

W miniony poniedziałek Platforma Obywatelska w końcu przedstawiła zalążki swojego programu wyborczego. Politycy sami nazwali go sześciopakiem. To pomysły na poprawę kilku aspektów życia publicznego. Czy uda się jej upić wyborców swoim sześciopakiem programowym?

Program do samorządów został przygotowany w centrali partyjnej i ma być realizowany na poziomie samorządów. Platforma chce zadbać o kilka obszarów, które jej zdaniem wymagają poprawy. Między innymi w edukacji, dostępie do bezpłatnego transportu dla dzieci, polityce senioralnej, budowie lokalnych dróg, poprawie jakości powietrza oraz proponuje wzmocnienie roli marszałka województwa. To podstawowe obszary, w których zmianami Platforma chce skusić wyborców do oddania głosu na swoją formację.

Jeśli chodzi o obszar edukacji Platforma Obywatelska proponuje dostęp do dobrych szkół dla wszystkich uczniów, a w nich zapewniony, tak samo wszystkim, ciepły posiłek. Ponadto chce zlikwidować ciężkie plecaki, oraz zorganizować odrabianie prac domowych w szkołach, przy pomocy nauczycieli zamiast w domach dzieci. Pojawia się jeszcze wątek przywrócenia prestiżu zawodu nauczyciela. Ma się to odbywać poprzez podniesienie im wynagrodzeń i umożliwienie szkoleń oraz awansów.

- Myślę, że takim sposobem na rozwiązanie tych problemów jest program złotówka do złotówki. Chodzi o to, że do każdej złotówki wykładanej przez samorządy, czy na organizację zajęć pozalekcyjnych, czy na budowę szkół, czy na podwyżki dla nauczycieli, budżet państwa dołoży drugą złotówkę – przekazał Cezary Mielko.

W tym względzie, Platforma Obywatelska musiałaby oprócz samorządów rządzić jeszcze w kraju, ale skoro wybory parlamentarne już w przyszłym roku, być może liczy na zmianę rządu, którym znów pokieruje. Zaskakuje nieco propozycja darmowej komunikacji miejskiej dla dzieci i młodzieży. Bo na przykład w Białymstoku radni PO byli temu przeciwni lub wstrzymywali się od głosu, kiedy radni PiS przegłosowywali uchwałę o bezpłatnym transporcie publicznym dla uczących się dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów. Choć sama Platforma mówi w swoim sześciopaku o bezpłatnych przejazdach, ale na terenach wiejskich.

- Platforma Obywatelska chce, aby opieka nad seniorami była obligatoryjnym obowiązkiem każdego samorządu. Polacy boją się, że na starość pozostaną bez opieki. Nasi seniorzy chcą jak najdłużej pozostawać w swoich domach i żeby byli niezależni – to już wypowiedź Jowity Chudzik odnośnie zmian w polityce senioralnej.

W tym względzie Platforma proponuje całodobowy numer telefonu pomocowego w każdej gminie. Przez telefon osoba będzie służyła seniorom pomocą medyczną, w wypełnianiu dokumentów urzędowych lub w dotarciu do lekarza, drobnych zakupach, ale gmina też miałaby obowiązek zapewnienia pomocy w drobnych naprawach. Działacze PO chcieliby także większej aktywności seniorów w klubach seniorskich i uniwersytetach III wieku, które byłyby finansowane z pieniędzy samorządu.

- Zobowiązanie sześciopaku, przedstawione przez przewodniczącego Grzegorza Schetynę, oznacza też powrót po 2019 roku do dobrych praktyk współpracy samorządu z rządem polskim. To oznacza, że chcemy dokończyć program schetynówek, narodowego programu budowy dróg. To był wielki sukces naszego rządu we współpracy z samorządami polskimi – powiedział Maciej Żywno odnośnie kolejnego obszaru, w jakim Platforma Obywatelska widzi potrzebę zmian.

Ponadto w swoim sześciopaku Platforma Obywatelska proponuje przeznaczenie pół procenta PKB na walkę z zanieczyszczeniem powietrza oraz zwiększenie kompetencji marszałka województwa. Szczegółowo zaś wszystkie te elementy sześciopaka mają być jeszcze rozwijane na gruncie możliwości lokalnych.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: Platforma Obywatelska)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-09-11 13:40:04

    Niech ich POlityczni przywódcy upiją się czarną kawą na spacerniaku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do