Reklama

Ten samochód otrzymał maksymalną ocenę w testach bezpieczeństwa. Dostępny jest już w Polsce

Mowa o nowym modelu Hyundaia: Ioniq. Pięć gwazdek to nota przyznana przez niezależną organizację Euro NCAP, której oceny są powszechnie uznawane przez koncerny motoryzacyjne. Tym razem, z najnowszych informacji jakie otrzymaliśmy, wynika, że auto koreańskiego producenta bardzo dobrze wypadło w testach zderzeniowych. Ioniq został najwyżej oceniony w czterech kategoriach: bezpieczeństwo dorosłych, bezpieczeństwo dziecka, ochrona pieszego i systemy bezpieczeństwa, co plasuje go w grupie najbardziej bezpiecznych modeli w swoim segmencie.

Auto wyróżnia się długą listą systemów bezpieczeństwa - dostępnych już w wersji podstawowej, na której znalazły się m.in.: układ autonomicznego hamowania, systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy utrzymywania pasa ruchu i aktywny tempomat.

Hyundai Ioniq to pierwszy na świecie model, który oferowany jest z trzema różnymi napędami do wyboru: tradycyjnym hybrydowym, hybrydowym plug-in (z możliwością doładowania z gniazdka) oraz czysto elektrycznym.

- Pięć gwiazdek przyznanych temu wyjątkowemu modelowi przez instytucję Euro NCAP odzwierciedla podejście Hyundaia do upowszechniania najnowszych technologii. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa dostępne już w podstawowej opcji wyposażeniowej, we wszystkich trzech wersjach modelu, plasują go wśród najbardziej bezpiecznych aut tego segmentu, popularyzując jednocześnie e-mobilność wśród współczesnych klientów - powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Europe.    

W trakcie testów Euro NCAP przetestowano z powodzeniem system autonomicznego hamowania (AEB). Nie tylko ostrzega on kierowcę, ale także wyhamowuje samochód, jeśli to konieczne. Działa w trzech trybach, wykorzystując przedni radar oraz kamery. Początkowo ostrzega kierowcę jedynie wizualnie i akustycznie, następnie kontroluje hamulec w zależności od stopnia zagrożenia, aby ostatecznie zastosować największą siłę hamowania, tuż przed kolizją. System zostaje aktywowany przy prędkości przekraczającej 8 km/h, gdy z przodu zostanie wykryty inny samochód lub pieszy i w razie potrzeby pomaga uniknąć kolizji lub łagodzi jej skutki, kiedy zderzenie jest nieuniknione.

System utrzymywania pasa ruchu wraz z ostrzeganiem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu informuje kierowcę wizualnie i dźwiękowo, jeśli samochód w sposób niezmierzony przekracza linie na jezdni. Dodatkowo, zaczyna delikatnie sterować kierownicą, aby naprowadzić kierowcę na prawidłowy tor jazdy.

Aktywny tempomat utrzymuje stałą prędkość samochodu i zadaną przez kierowcę odległość za poprzedzającym samochodem, poprzez automatyczne hamowanie lub przyspieszanie.

Hyundai Ioniq może być także wyposażony w inne funkcje bezpieczeństwa, które nie podlegały ocenie Euro NCAP, jak np.: system monitorowania martwego pola czy ostrzegania o ruchu poprzecznym. Ostrzegają one przed otaczającymi pojazdami lub obiektami, które mogą doprowadzić do kolizji, jeśli pozostają niezauważone przez kierowcę pojazdu.

Ioniq charakteryzuje się także lekką, a jednocześnie sztywną konstrukcją nadwozia, która w 53% zbudowana jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, co pozytywnie wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na prowadzenie.

Samochód w wersji hybrydowej i elektrycznej jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie, także w Polsce. W Białymstoku dealerem południowokoreańskiej marki jest firma Nord Auto.

Model wersja plug-in pojawi się na rynku w połowie 2017 roku.

Podobnie jak wszystkie modele Hyundaia, tak i Ioniq jest objęty programem pięcioletniej gwarancji bez limitu kilometrów, uzupełnionym o pięć lat Assitsance i kontroli technicznej. Producent udziela także ośmioletniej gwarancji na akumulatory.

(Oprac. Piotr Walczak / Foto: Hyundai)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2016-12-15 21:48:09

    Ładny nawet :D

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do