
W sposób zamierzony lub nie zamierzony, ale stwierdzenie, że prezydent wyręcza Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, w końcu padło publicznie. I to z ust Przewodniczącego Rady Miasta, który przecież jest z formacji, z jaką współpracuje w ramach koalicji prezydent Tadeusz Truskolaski.
Ciężko chyba znaleźć w Białymstoku media, które nie pisałyby, czy nie mówiłyby o wyręczaniu GDDKiA przez prezydenta Białegostoku w realizacji inwestycji drogowych. Mimo takich głosów, prezydent zawsze mówił o potrzebach mieszkańców i o tym, że buduje obwodnice śródmiejskie, bo są one potrzebne białostoczanom. Głuchy natomiast pozostawał na argumenty dziennikarzy czy polityków, którzy pokazywali jak na dłoni, że z pieniędzy białostoczan realizowane są inwestycje, które powinna finansować GDDKiA.
Prezydent także nie bardzo umiał odpowiedzieć, jak choćby ulica Sosabowskiego – będąca częścią Trasy Generalskiej – służy mieszkańcom? Czyżby sami wpadli na pomysł i dla własnej radości zamieszkali za ekranami akustycznymi? Być może marzyli o tym, żeby wdychać spaliny, kurz oraz znosić hałas przejeżdżającego tranzytu? Jak służy mieszkańcom osiedla Wygoda ulica Kazimierza Wielkiego? No i jak szczęśliwi są ludzie mieszkający na całej długości Ciołkowskiego za ekranami akustycznymi, którym też ponoć ta ulica służy? To wszystko są tak zwane obwodnice śródmiejskie zrealizowane ze środków Miasta Białystok z dofinansowaniem unijnym. Ale to właśnie te arterie powinny być budowane z funduszy państwa. Podobnie, jak teraz budowany być powinien ze środków GDDKiA Węzeł Porosły. A jak wiadomo, ta kolejna ogromna inwestycja powstaje znów z pieniędzy białostoczan.
- Ja chciałbym pogratulować tego gestu, jakim jest podziękowanie ministerstwu, polskiej agencji PARP-owi, urzędowi marszałkowskiemu, za ten gest przekazania tych pieniędzy. Jednak myślę, że warto wziąć przykład z tych podziękowań i żeby strona rządowa podziękowała Miastu za to, że Miasto wyręcza rząd w budowaniu Węzła na drodze krajowej. Bo to Miasto wydając swoje pieniądze w drodze krajowej, zastępuje Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zastępuje także rząd w swoich zadaniach – powiedział w miniony poniedziałek, 2 grudnia, z mównicy, Przewodniczący Rady Miasta Łukasz Prokorym.
Tyle tylko, że wyręczanie GDDKiA, a także i rządu, trwało w Białymstoku niemal od początku prezydentury Tadeusza Truskolaskiego. I praktycznie za każdym razem mieszkańcy słyszeli, że to rozwija Białystok. Nie rozwinęło, bo pomogło jedynie zmienić wygląd. Ale jest coś jeszcze. Tego rodzaju inwestycje sprawiły, że to nasze miasto ma w konsekwencji ponad miliard zadłużenia – o czym informowali radni. Gdyby wpakowane w asfalt i beton pieniądze przeznaczone zostały na inne inwestycje, dziś raczej nie trzeba byłoby się martwić ani o nowy basen, ani o halę widowiskowo-sportową, ani o nowe żłobki czy przedszkola.
Kiedy rząd tworzyli politycy formacji Przewodniczącego Prokoryma i kiedy w związku z tym w GDDKiA kierownictwo było z nadania polityków tamtego rządu, nie tylko nie było żądania składania podziękowań, ale przede wszystkim nie było komu słuchać, że Miasto Białystok realizuje zadania GDDKiA oraz rządu. A takich w ostatnich latach wybudowano tu kilometry za setki milionów złotych.
Czego do współpracy zabrakło w poprzednich latach, kiedy rząd tworzyli politycy Platformy Obywatelskiej, w Radzie Miasta większość miała Platforma Obywatelska, a sam prezydent startował albo z list, albo z poparciem Platformy Obywatelskiej? To chyba już na wieki pozostanie tajemnicą. Tak samo jak i to, dlaczego pieniędzmi niezamożnych białostoczan realizowano inwestycje, które powinny być sfinansowane z budżetu centralnego. W każdym razie, gdyby nie te inwestycje i zaciągane na nie kredyty, dziś znaczna część zadłużenia naszego miasta, zwyczajnie by nie istniała.
(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: wrotapodlasia.pl)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
https://ibialystok.blogspot.com/2019/11/porosy.html 25.11.2019 Węzeł Porosły: korki, opóźnienia, protest firm, rosnące koszty, łapówki? https://youtu.be/Y43ZoQ3BPpI Protest przedsiębiorcy: https://youtu.be/Y43ZoQ3BPpI?t=640 Dlaczego były wiceprezydent Białegostoku Adam Poliński, decydujący o wyborze wykonawcy UNIBEP pracuje obecnie w tej firmie? Trwa budowa, a okoliczne firmy wciąż walczą o zmiany, by nie zlikwidowano do nich dojazdów? UNIBEP to także wykonawca skrzyżowania przy Makro, które jako jednopoziomowe rondo ma być droższe niż planowane początkowo dwupoziomowe z tunelem/wiaduktem na skutek unieważnienia przetargu?
Na ten temat także: http://ibialystok.blogspot.com/2018/06/polsat-o-biaymstokuapowkiekranymafia.html POLSAT o Białymstoku: łapówki, ekrany, mafia urzędnicza? Czy Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski i były wiceprezydent Adam Poliński zamiast dbać o mieszkańców i rozwijać przedsiębiorczość, stoją na czele zorganizowanej grupy przestępczej, wymuszającej łapówki, przy okazji budowy dróg likwidując lub pozostawiając dojazdy do firm? Czy dlatego inwestorzy uciekają z Białegostoku do okolicznych gmin? „27 maja 2018. Ekipa budowlana niszczy parking przed salą weselną. Demolka odbywa się na zlecenie Urzędu Miasta. Nielegalnie. Pomimo tego, że urzędnik, który kazał zburzyć parking siedzi na ławie oskarżonych, to właściciele biznesu nie są w stanie wyegzekwować od miasta naprawienia szkody. A to nie jedyny ich problem z białostockimi urzędnikami. http://www.polsatnews.pl/wideo-program/panstwo-w-panstwie-urzednicza-demolka_6713437/ reportaż 75 minut.
Na ten temat także: Pseudoobwodnice: brak ekranów, tiry, korki https://ibialystok.blogspot.com/2019/08/pseudoobwodnice-brak-ekranow-tiry-korki.html Trasa zaprojektowana na 120 km/h, ograniczenie do 70 km/h. Skutki największej POrażki (po rakotwórczej spalarni śmieci spalającej nieposortowane śmieci) POd tytułem "obwodnice" w mieście zamiast POza miastem. 28.08.2019 Białystok: Trasa niepodległości: Oficjalne otwarcie+niezadowolenie mieszkańców https://youtu.be/dwVrxhtTz1k 28.08.2019 Białystok: Trasa niepodległości: niezadowolenie mieszkańców https://youtu.be/ndW4zFjWp2s 28.08.2019 Białystok: Trasa niepodległości: brak prawdziwej obwodnicy, ekranów, tiry, korki https://youtu.be/ioTzJgCS_F4
Zamiast programu www.TiryNaTory.pl modernizacja dróg i Polacy zamiast zarabiać na tranzycie dopłacają do tirów zalewających Rosję towarami z krajów Europy Zachodniej, POnosząc koszty remontów, wypadków i zatrucia środowiska. w Polsce brakuje 300 obwodnic, np. Warszawy, za cenę 4 obwodnic można rozwiązać problem w całej Polsce wprowadzając jako zasadę że zagraniczne tiry w tranzycie od granicy do granicy nie niszczą dróg tylko dają zarobić polskim kolejom! 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów
Co za bzdury. Miasta na prawach powiatu same odpowiadają za drogi krajowe. Nie dotyczy to tylko autostrad i drug ekspresowych.
Zgodnie z prawem miasta na prawach powiatu zarządzają we własnych granicach drogami krajowymi oraz wojewódzkimi. Więc np. nie można oczekiwać aby trasę generalską budowała GDDKiA, natomiast jeżeli chodzi np. o Węzeł Porosły można uznać to za wyręczanie rządu, ponieważ niemalże cała inwestycja leży po za terenem białegostoku, na terenie gminy Choroszcz (chyba tylko most nad torami na samym wyjeździe z białegostoku jest w obrębie całej inwestycji na terenie białegostoku). Wypadało by poprawić artykuł.