Reklama

Kto szybko zareaguje, ten wyjdzie zwycięsko z niepewnych czasów

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 uderzyła niespodziewanie, wpływając na kondycję i funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz stan światowych i lokalnych gospodarek. W takiej sytuacji wiele z nich przebranżawia się, przestawia produkcję na inne tory, reorganizuje swoją działalność. W planowaniu rozwoju pomagają pieniądze z funduszy europejskich. Podlaskie mikro, małe i średnie firmy mogą korzystać np. z dofinansowania na specjalistyczne usługi doradcze. Chętni mają możliwość składania wniosków do końca tego roku.

Trwa konkurs w ramach działania 1.4.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Beneficjenci otrzymują dotacje na profesjonalne usługi doradcze, które mają na celu zwiększenie konkurencyjności na rynku i efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa, wdrożenie w innowacji, a w efekcie poprawienie wyników sprzedaży.

Jedną z firm, której ostatnio dwa projekty zostały wybrane do dofinansowania, jest spółka Technology Applied. To młode przedsiębiorstwo, innowacyjne, jedno z największych zajmujących się przemysłowych drukiem 3D w Polsce, wykonujące pracę dla dużych spółek branży automotive i dostarczające części produkowane na zamówienia niemal do każdej branży budowy maszyn i urządzeń.

Jak wyjaśnia Jarosław Kozak, prezes Technology Applied, aktualna sytuacja na rynku, spowodowana pandemią COVID-19, w zależności od branży w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, uderzyła nie tylko w finanse i płynność firm. Uderzyła również w całą filozofię komunikacji, strategię i formę sprzedaży oraz wewnętrzną strukturę organizacji przedsiębiorstw. Innymi słowy - wszystko co znaliśmy dotychczas, epidemia wywróciła do góry nogami. Postawiła przedsiębiorców w obliczu niepewności, odbierając możliwość długoterminowego planowania. Jak domki z kart posypały się imprezy targowe i inne formy sprzedaży bezpośredniej, mające duże znaczenie przy zakupach sprzętowych.

Jest jednak optymistyczny aspekt. COVID-19 zmienił świat, ale go nie zawalił, a przedsiębiorcy stanęli przed ogromnym wyzwaniem zmiany. Nie inaczej było w przypadku białostockiej spółki.

Nowe wyzwania przed, którymi stanęliśmy, wymagały od nas elastyczności oraz dynamiki działania, ale przede wszystkim wiedzy, bo tylko działanie oparte na merytorycznych faktach mają jakikolwiek sens. Dlatego właśnie skorzystaliśmy z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na usługi doradcze. Chcemy, aby nasze kluczowe na ten czas decyzje wynikały z twardych danych oraz wartości opartych na merytorycznej analizie. Oba projekty posłużą nam do przygotowania firmy na zupełnie nową formę biznesowego istnienia w przestrzeni naszych potencjalnych klientów - mówi Jarosław Kozak.

Sytuacja, w której znalazł się szeroko pojęty biznes, postawiła przed przedsiębiorcami wiele przeszkód, ale i szans.

Z jednej strony znajdujemy się w samym środku kryzysu gospodarczego, z drugiej jednak notujemy tendencję dużych firm do dywersyfikacji łańcucha dostaw oraz do powrotu do dostawców lokalnych, co z pewnością działa na naszą korzyść. Radzimy sobie poprzez przeniesienie ciężaru sprzedaży do internetu. Wideokonferencje, produkty demo, prezentacje oraz SEO stały się głównym filarem sprzedaży. Kosztem obcięcia działań, takich jak prezentacje na terenie firm i imprezy targowe, zainwestowaliśmy na obecność w sieci. Rozpoczęliśmy pracę nad produktami o charakterze ochrony osobistej - wyjaśnia prezes.

Firma, której przykład podajemy, była beneficjentem już sporej ilości projektów. Fundusze europejskie pomagały jej w rozwoju i w znacznym przyspieszeniu wzrostu spółki w ostatnich latach.

Wnioski o dofinansowanie specjalistycznych usług doradczych, takich jak audyt innowacyjności, strategie marketingowe, usługi usieciowienia, opracowanie biznes planów, modeli biznesowych czy planów komercyjnych, można składać do końca grudnia 2020 r. Obecnie trwa już siódma runda tego konkursu. Kryteria wyboru projektów, regulamin i niezbędne dokumenty dostępne są TUTAJ

(Artykuł partnerski)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do