
Łapski Promotech KM notuje dobre wyniki finansowe - w 2019 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 16,6 mln zł. To 2 mln więcej niż w roku poprzednim. Plany firmy na ten rok to minimum 17,5 mln zł. Najważniejszymi czynnikami, pozwalającymi na wypracowanie takich wyników, jest wzrost sprzedaży do krajów skandynawskich, a także ponad 50-procentowe zwiększenie sprzedaży dla francuskiego kontrahenta z branży rolniczej.
Sprzedaż w 2019 zamknęliśmy na poziomie 98,5 proc. planowanego wyniku, osiągając przychód o 2 mln wyższy niż w 2018 r., co - biorąc pod uwagę skalę tego obrotu - jest wartością co najmniej zadowalającą - mówi Karol Zadykowicz, prezes spółki Promotech KM. - Z perspektywy minionego roku najważniejszymi elementami, które pozwoliły na wypracowanie takich wyników, był wzrost sprzedaży do naszych klientów z krajów skandynawskich, a także ponad 50-proc. wzrost sprzedaży do naszego francuskiego kontrahenta z branży rolniczej.
Jednym z ważniejszych ubiegłorocznych kontraktów Promotechu KM była produkcja i montaż dużych maszyn dla przemysłu hutniczego na rzecz skandynawskiego kontrahenta, realizowana we współpracy z innymi podlaskimi firmami. Przedsiębiorstwo zwiększyło też wolumen, przejętej od spółki matki, produkcji mechanicznych nożyc gilotynowych, które trafiają m.in. na rynek skandynawski.
Oczywiście nie obyło się bez problemów, które dały się szczególnie odczuć pod koniec trzeciego i w czwartym kwartale roku - przyznaje Karol Zadykowicz. - To wtedy zaczęliśmy odczuwać skutki pogarszającej się koniunktury, najbardziej widocznej wśród klientów związanych z branżą rolniczą.
Dlatego też plany sprzedażowe na rok 2020 są ostrożne - zakładają 5,4-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego, do poziomu 17,5 mln zł.
W tegorocznych planach jest też wiele inwestycji, skierowanych głównie na rewitalizację parku maszynowego.
Najważniejsza to zakup nowej wykrawarki laserowej, ale realizację tej inwestycji ze względu na jej dużą wartość uzależniamy przede wszystkim od poziomu realizacji planu w pierwszych miesiącach roku, które - mamy nadzieję - pokażą potencjał wypracowanych pod koniec 2019 nowych kontaktów z nowymi kontrahentami - dodaje prezes Zadykowicz.
Chodzi tu o nawiązane za pośrednictwem białostockiego Promotechu kontrakty z dwiema dużymi firmami z Holandii i Francji.
Pokładamy w nich spore nadzieje, jednocześnie konsekwentnie dywersyfikując portfel klientów i branż, z jakimi współpracujemy - mówi Karol Zadykowicz. - Również inwestycje w park maszynowy przełożą się na bardziej efektywne procesy produkcyjne i zwiększą nasz potencjał do budowania wolumenu sprzedaży.
Promotech KM zajmuje się produkcją maszyn, obróbką metali oraz małej i średniej wielkości konstrukcji metalowych dla klientów z Polski, Europy Zachodniej i Skandynawii. Rozbudowany i wszechstronny park maszynowy firmy pozwala na realizację kompleksowych usług, związanych z wytwarzaniem zarówno mało- jak i wielkoseryjnych elementów oraz produkcję kompletnych wyrobów pod marką kontrahenta. Spółka obecnie zatrudnia ok. 90 osób.
(Oprac. P. Walczak / Foto: Mat. pras.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie