Reklama

Nowa Skoda Octavia - zmodernizowany hit polskiego rynku trafia do sprzedaży [CENY, WYPOSAŻENIE]

Skoda Octavia trzeciej generacji przeszła gruntowny lifting. Model ten oficjalnie miał swoją publiczną premierę kilka dni temu w Wiedniu, w Atelier Akademii Sztuk Pięknych - Semperdepot. Ten najpopularniejszy model czeskiej marki pod względem sprzedaży zostawił w 2016 r. pozostałych rywali daleko w tyle. Oczywiście po podsumowaniu danych z całego kraju, na samym Podlasiu tak rewelacyjnie już nie było. Auto po modernizacji do polskich salonów trafi wkrótce, ale importer podał już ceny; startują one od niespełna 67 tysięcy złotych.

Octavia to istny bestseller, jeśli chodzi o nowe samochody na polskich drogach. I choć np. w województwie podlaskim ustępuje pola innym konkurentom, to w skali ogólnopolskiej jest nie do pobicia. W naszym regionie zresztą to auto nie trafia nawet na podium. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2016 r. w Podlaskiem pod względem rejestracji nowych samochodów na pierwszym miejscu uplasował się Opel Astra z liczbą 215 egzemplarzy. Wyprzedził tym samym Toyotę Yaris (199 sztuk), Volkswagena Golfa (147), Kię Sportage (142), Hyundaia Tucsona i Toyotę RAV4 (po 134), Kię Rio (127), Skodę Fabię (122).

Dopiero za tymi pojazdami uplasowała się Octavia. W województwie podlaskim zarejestrowano 119 egzemplarzy tego modelu, o dwa więcej niż osiągnął Ford Focus.

Biorąc jednak pod uwagę cały kraj, to kompaktowy model Skody już od wielu lat jest zdecydowanym numerem 1 wśród Polaków. W 2016 r. był także najchętniej wybieranym samochodem na całym polskim rynku: od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju aż 16 965 ezgzemplarzy tego modelu. Octavia tym samym wyprzedziła Fabię i Opla Astrę. Ta ostatnia zakończyła rok wynikiem 14 819 sztuk. W efekcie rezultat czeskiego auta jest imponujący - to około 4 proc. wszystkich zakupów wykonanych przez Polaków w zeszłym roku. Jeśli weźmiemy np. pierwsze jedenaście miesięcy minionego roku, to wynik jest lepszy aż o 21,8 proc. od analogicznego okresu 2015 r.

- Teraz Octavia stoi przed szansą dalszych wzrostów popularności w  Polsce - mówi Arkadiusz Miłek, kierownik ds. produktu marki Skoda. - Wraz z debiutem gruntownie udoskonalonej odsłony auta odświeżyliśmy także ofertę modelu, czyniąc ją jeszcze bardziej korzystną dla kupujących.

Od momentu debiutu w 1996 roku po dziś dzień czeska marka dostarczyła klientom ponad pięć milionów egzemplarzy Octavii. W minionym roku na całym świecie sprzedano 436 300 sztuk trzeciej generacji auta, co odpowiada ponad 38 proc. całkowitej produkcji marki. W Europie model ten wybrało w 2016 r. 255 100 nabywców, co stanowi wzrost o 4,2 proc. wobec wyniku z 2015.

Nowa Skoda Octavia debiutuje na rynku z ceną rozpoczynającą się w Polsce od 66 670 zł (pełny cennik znajduje się w załączniku na końcu artykułu). Model występuje w czterech wersjach wyposażenia i dostępny jest z wyjątkowo szeroką gamą napędową, na którą składa się aż 18 wariantów z silnikami TSI i TDI, fabryczną instalacją CNG, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG i napędem 4x4. Octavia niezmiennie występuje w dwóch wersjach nadwozia: limuzyny i kombi. Dopłata do drugiego z nich jest różna, zależnie od wersji wyposażenia i napędu.

Mamy zatem paletę czterech jednostek benzynowych TSI, czterech wysokoprężnych TDI oraz wersji G-TEC fabrycznie przystosowanej do napędu na gaz CNG, o rozpiętości mocy od 85 do 184 KM.

Na szczycie gamy Octavii stoi model RS dostępny w dwóch wariantach nadwozia. Moc maksymalna występującej w niej jednostki 2.0 TSI została wzmocniona o 10 KM do 230 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i zyskuje oficjalne miano najmocniejszej i najszybszej seryjnej Octavii w historii Skody. Wersja wysokoprężna, napędzana silnikiem TDI, przoduje w zakresie wydajności: średnio zużywa zaledwie 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Sportowe zawieszenie obniża prześwit o 15 mm, a rozstaw kół z tyłu poszerzono o 30 mm wobec poprzednika. Model oferowany jest ze specjalną serią obręczy ze stopów lekkich w rozmiarach od 17 do 19 cali. System stabilizacji toru jazdy ESC wraz z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ oraz dostępny jako opcja tryb wyboru trybu jazdy Performance Mode Select wraz z funkcją generatora dźwięku jeszcze bardziej wzmacniają wyjątkowo dynamiczny charakter pojazdu.

Przy nowej Octavii zachowano wszystkie dotychczasowe przywileje gwarantowane podczas zakupu, poszerzając je o kolejne korzyści. W standardzie auto ma zapewniony pakiet przeglądów na pierwsze cztery lata lub 60 000 km przebiegu, w zależności co nastąpi szybciej.

W skład tego wartego 2450 zł pakietu wchodzą wszystkie obowiązkowe w tym okresie przeglądy wraz z robocizną, oryginalnymi częściami i materiałami eksploatacyjnymi, zgodnie z planem serwisowym. Nowa Octavia dostępna będzie także na warunkach finansowania jak w abonamencie już od 657 zł za miesiąc w ramach Skoda Kredyt Niskich Rat lub Skoda Leasing Niskich Rat. Atrakcyjność oferty zwiększają promocyjne pakiety Amazing, gwarantujące oszczędność na poziomie nawet 4800 zł.

W ramach modernizacji kompakt cześkiej marki zyskał nowy, bardziej wyrazisty design nadwozia ze światłami wykonanymi całkowicie w technologii LED oraz nowe funkcjonalności. Wyposażenie obejmuje innowacyjne systemy wspomagania prowadzenia oraz rozbudowane usługi online, które dają właścicielowi większy komfort użytkowania oraz możliwość efektywniejszego zarządzania samochodem.

Nie będziemy tutaj opisywać odświeżonego designu auta, ponieważ to akurat można zobaczyć na powyższym zdjęciu. Skupmy się na funkcjonalnościach. Obecne w nowej odsłonie modelu Octavia systemy wspomagające prowadzenie wykraczają poza standardy klasy samochodów kompaktowych. Wśród debiutujących tu innowacji pojawia się asystent jazdy z przyczepą, funkcja predykcyjnej ochrony pieszych, czujniki ruchu w martwym polu i ruchu za samochodem oraz aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu Crew Protect Assist, działająca razem z kontrolą odstępu Front Assist oraz systemem awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

(Piotr Walczak / Foto: Skoda)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do