Reklama

Pod jakie numery dzwonić do ZUS, żeby otrzymać rzetelną informację?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił trzy nowe linie tematyczne. Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy instytucji odpowiadają na pytania w najważniejszych obecnie sprawach.

Pracownicy ZUS dyżurują teraz pod specjalnymi numerami telefonów, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00.

Nowe numery telefonów:

  • 22 290 87 01 - dzwoniąc pod ten numer każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły;
  • 22 290 87 02 - dotyczy on kompleksowej obsługi w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców;
  • 22 290 87 03 - to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

Chcemy, by nasi klienci mogli w dalszym ciągu uzyskiwać informacje w ważnych dla nich sprawach. W związku z sytuacją epidemiczną wywołaną koronawirusem i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników, ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Z tego powodu zostały udostępnione dodatkowe linie telefoniczne - czytamy w przesłanym naszej redakcji komunikacie.

Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00 - 18.00 w dni robocze.

Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot[at]zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach urzędu wyodrębniono strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.

Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. To dodatkowe wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.

(P. Walczak / Foto: ZUS)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do