
Polregio - największy kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej - notuje dynamiczny wzrost liczby pasażerów w ujęciu dwucyfrowym. Tym samym w Europejskim Rok Kolei spółka umocniła pozycję lidera w branży.
W 2021 r. z usług Polregio skorzystały ponad 62,6 mln pasażerów, o 6,9 mln więcej niż w 2020 r. Oznacza to wzrost o 12 proc. w ujęciu rocznym. Dzięki temu w minionym roku spółka uzyskała 25,6-proc. udział w rynku. Średnia odległość podróży jednego pasażera wyniosła nieco ponad 48 km.
Są to bardzo dobre wyniki, biorąc pod uwagę trudne warunki w 2021 r., a zwłaszcza pierwszy kwartał ubiegłego roku. Dane Urzędu Transportu Kolejowego potwierdzają wysoką efektywność przewozów, realizowanych przez Polregio.
Nasz udział rynkowy wynosi 26 proc. To oznacza, że co czwarty pasażer kolei w Polsce w 2021 r. skorzystał właśnie z usług Polregio. Jesteśmy jedynym w kraju przewoźnikiem ogólnopolskim, który w sposób efektywny zapewnia codziennie transport mieszkańcom całej Polski. Gęsta siatka połączeń i ponad 1 900 stacji w całej Polsce stanowią podstawę pasażerskiego systemu transportu kolejowego. Naszym celem na kolejne lata jest przekroczenie poziomu liczby pasażerów sprzed pandemii. Jestem przekonany, że dzięki realizowanemu obecnie programowi inwestycji w nowy tabor już za chwilę przekroczymy próg 100 mln pasażerów rocznie - mówi Artur Martyniuk, prezes Polregio SA.
Pod koniec 2021 r. spółka rozpoczęła realizację wartego do 7 mld zł programu inwestycyjnego. Zdecydowana większość z tych pieniędzy zostanie przeznaczona na zakup blisko 300 nowych pociągów, w tym 264 sztuk nowoczesnych EZT-ów.
(PW / Foto: mat. pras.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie