
Wnioski, które wpływają do Rzecznika Praw Pacjenta o wszczęcie postępowania wyjaśniającego w celu sprawdzenia, czy nie doszło do naruszenia prawa pacjenta, coraz częściej kierowane są przez kancelarie odszkodowawcze, adwokackie, a także radców prawnych. Rzecznik przypomina i zarazem zachęca pacjentów do samodzielnego składania wniosków, które są wolne od jakichkolwiek opłat. Pacjent, który złoży wniosek bezpośrednio do Rzecznika Praw Pacjenta, skorzysta z profesjonalnej pomocy prawnej, a w trakcie postępowania wyjaśniającego nie poniesie żadnych kosztów z tym związanych.
W toku postępowania wyjaśniającego Rzecznik Praw Pacjenta dba o to, aby pacjent działający bez profesjonalnego pełnomocnika został kompleksowo poinformowany o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenia w sprawie. Pacjentowi udzielane są także szczegółowe wyjaśnienia oraz wskazówki.
W przypadku uzyskania informacji co najmniej uprawdopodabniających naruszenie praw pacjenta, Rzecznik wszczyna postępowanie wyjaśniające zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Pacjent, który uważa że zostały naruszone jego prawa, może złożyć wniosek do Biura Rzecznika Praw Pacjenta. We wniosku należy podać dane osobowe wnioskodawcy oraz pacjenta, którego sprawa dotyczy a także zwięźle opisać zaistniałą sytuację.
Podpisany wniosek powinien zostać przesłany:
- w tradycyjnej formie pisemnej na adres:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa,
- lub poprzez platformę ePUAP:
adres skrzynki: /RzPP/skrytka.
W razie pytań lub wątpliwości pacjenci zawsze mogą skontaktować się z biurem za pośrednictwem bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii 800 190 590 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 9 - 21.
Wzór wniosku znajdziemy na stronie internetowej www.bpp.gov.pl w zakładce "Kontakt".
(Wolf / Za: BRPP / Foto: sxc.hu)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czy pani w rejestracji ortopedycznej może odmówić zarejestrowania pacjenta , mówiąc że jest mało lekarzy a pacjentów z widocznymi uszkodzeniami bardzo dużo i powinien pacjent przyjść w inny dzień, gdzie nie ma gwarancji że zostanie przyjęty, bo na terminy nie rejestrują( poradnia ortopedyczno-chirurgiczna ul.Białówny Białystok). Ja zostałam tak potraktowana w piątek 04.05.2018, po odstaniu do rejestracji 2godzin ,odeszłam z kwitkiem i nie docierało do "pani Bóg" że innego dnia nie mogę przyjść. Nie chciała mi też podać swojego nazwiska. Czy tak można ?
Czy pani w rejestracji ortopedycznej może odmówić zarejestrowania pacjenta , mówiąc że jest mało lekarzy a pacjentów z widocznymi uszkodzeniami bardzo dużo i powinien pacjent przyjść w inny dzień, gdzie nie ma gwarancji że zostanie przyjęty, bo na terminy nie rejestrują( poradnia ortopedyczno-chirurgiczna ul.Białówny Białystok). Ja zostałam tak potraktowana w piątek 04.05.2018, po odstaniu do rejestracji 2godzin ,odeszłam z kwitkiem i nie docierało do "pani Bóg" że innego dnia nie mogę przyjść. Nie chciała mi też podać swojego nazwiska. Czy tak można ?
Czy pani w rejestracji ortopedycznej może odmówić zarejestrowania pacjenta , mówiąc że jest mało lekarzy a pacjentów z widocznymi uszkodzeniami bardzo dużo i powinien pacjent przyjść w inny dzień, gdzie nie ma gwarancji że zostanie przyjęty, bo na terminy nie rejestrują( poradnia ortopedyczno-chirurgiczna ul.Białówny Białystok). Ja zostałam tak potraktowana w piątek 04.05.2018, po odstaniu do rejestracji 2godzin ,odeszłam z kwitkiem i nie docierało do "pani Bóg" że innego dnia nie mogę przyjść. Nie chciała mi też podać swojego nazwiska. Czy tak można ?
Dzień dobry mam pytanie, czy ja jako matka nie mam prawa zarejestrować swojej dorosłej córki do lekarza ,ponieważ dziś takiej rejestracji mi odmówiono w przychodni na ul Mieszka l w Białymstoku zasłaniając się przepisami!
Dzień dobry mam pytanie, czy ja jako matka nie mam prawa zarejestrować swojej dorosłej córki do lekarza ,ponieważ dziś takiej rejestracji mi odmówiono w przychodni na ul Mieszka l w Białymstoku zasłaniając się przepisami!