Reklama

Szkoły aktywne w sieci mogą przyciągnąć nowych uczniów

W dobie kryzysu demograficznego każdy sposób jest dobry by zachęcić potencjalnych uczniów do tego, aby wybrali właśnie tę, a nie inną szkołę. Na razie wśród podlaskich szkół w internetowym rankingu prowadzi XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego.

Aby dziś dotrzeć do potencjalnych kandydatów, którzy mogą stać się uczniami, należy ich do tego zachęcić. Skoro sporo młodzieży spędza dużo czasu w internecie, szkoły także powinny zadbać o tę część promocji i wykorzystać ją do własnych celów. Ranking podlaskich szkół na portalu portalmaturzysty.pl pokazał aktywność liceów w mediach społecznościowych.

- Na razie jeszcze nie szukam żadnej szkoły, nie wiem gdzie pójdę – mówi Dagmara Wojciuk, białostocka gimnazjalistka. – Ale pewnie w marcu coś będę musiała wybrać. Poczytam komentarze na Facebooku i pomyślę, gdzie warto się uczyć.

Swoją szkołę wybrała za to Anna Gawryluk. Nie ukrywa, że zasięgała opinii, także w internecie. Od jakiegoś czasu śledzi wpisy i komentarze.

- Na żywo to każdy będzie mówił, że jest super, ale w internecie ludzie piszą to, co naprawdę myślą – tłumaczy Anna. – Ja nie muszę się udzielać, wystarczy, że poczytam sobie, popytam trochę znajomych i wiem. Zresztą, ja swoją szkołę już wybrałam.

Na portalach społecznościowych na razie nie ma zbyt wielkiej aktywności samych szkół. Więcej można się dowiedzieć od absolwentów lub samych uczniów, którzy niekoniecznie mogą dbać o dobry PR placówki. Dyrektorzy muszą zdawać sobie sprawę, że w obecnych czasach warto zadbać o promocję szkoły także w tego typu miejscach jak Facebook czy Twitter.

Kalina
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do