Reklama

Szykuje się misja podlaskiego biznesu do Hanoweru

W dniach 20 - 23 kwietnia 2020 r. odbędzie się misja handlowa podlaskich firm z branży metalowo - maszynowej i branż powiązanych do Niemiec. Wtedy też będą trwały największe targi przemysłowe w Europie i jedne z największych na świecie Hannover Messe, gdzie również znajdzie się stoisko wystawowe przedsiębiorców z naszego regionu. Wiemy, że zainteresowanie oboma wydarzeniami jest spore, bo i poprzednie edycje przyniosły sukcesy: nowe kontrakty i większą rozpoznawalność tutejszych podmiotów na arenie międzynarodowej.

Ośrodek Enterprise Europe Network, działający przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, oraz Klaster Obróbki Metali zapraszają podlaskie firmy z branży metalowo - maszynowej i branż powiązanych, zainteresowane nawiązaniem współpracy z niemieckimi partnerami, do udziału w misji handlowej do Niemiec. Program obejmuje zwiedzanie targów Hannover Messe oraz udział w spotkaniach kooperacyjnych podczas tej wystawy.

Hannover Messe to dla wielu przedsiębiorstw punkt obowiązkowy planu wyjazdów zagranicznych, pokaz ich siły i prestiżu oraz otwartości na nowe kontakty. Jednak sporo firm, zwłaszcza mniejszych i młodszych, nie może sobie pozwolić na taki wyjazd ze względu na koszty i brak doświadczenia.

Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego, dzięki współpracy międzynarodowej w ramach projektu Enterprise Europe Network, ma możliwość zaoferowania podlaskim firmom udziału w targach i giełdzie współpracy Hannover Messe 2020 na atrakcyjnych warunkach. Organizatorzy pokrywają koszt transportu autokarowego, jednej wspólnej kolacji oraz wsparcia doradców EEN przed, w trakcie i po misji.

Firmy zainteresowane udziałem w misji handlowej są zobowiązane:
- do 15 lutego 2020 r. wysłać zgłoszenie do Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego;
- do 15 lutego 2020 r. zarejestrować się na oficjalnej stronie spotkań kooperacyjnych Hannover Messe (udział w spotkaniach kooperacyjnych jest warunkiem koniecznym wyjazdu na misję).

Udział w spotkaniach kooperacyjnych jest bezpłatny dla podlaskich firm, które dokonają rejestracji przed 15 lutego. W celu utrzymania wysokiego poziomu wydarzenia i ograniczenia zjawiska nieodbywających się, a umówionych spotkań, w przypadku rezygnacji z udziału w spotkaniach B2B zarejestrowana firma obciążona zostanie opłatą 150 euro.

Rejestracja po 15 lutego również będzie możliwa, jednak koszt udziału w wydarzeniu w takim przypadku wyniesie 119 euro (+75 euro za każdą kolejną osobę reprezentującą firmę).

Ośrodek Enterprise Europe Network pokryje koszt transportu, obsługi uczestników przed i w trakcie misji oraz uroczystej kolacji 21 kwietnia 2020 r. Uczestnik pokrywa koszty noclegu i wyżywienia we własnym zakresie.

Giełdy kooperacyjne są dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą w jednym miejscu i w krótkim czasie mieć dostęp do wielu partnerów z zagranicy i móc wybrać tylko tych, z którymi widzą możliwość rzeczywistej współpracy. Giełda kooperacyjna jest właśnie tak skonstruowana - uczestnicy zamieszczają na specjalnej platformie internetowej krótkie opisy swojej działalności i określają z góry, jaki typ współpracy ich interesuje. Sami decydują, kogo zaprosić na spotkanie B2B, czyje zaproszenie przyjąć, a z którego zaproszenia zrezygnować. Uczestnik, po otrzymaniu harmonogramu, wie, z kim, o której i przy którym stoliku odbędzie spotkania i może się do nich przygotować. Rozmowy trwają maksymalnie pół godziny. Jest to wystarczający czas, by zaprezentować swoją propozycję, wysłuchać propozycji rozmówcy i sprawdzić, czy ta "szybka randka" daje nadzieję na dłuższy związek. Takie rozwiązanie pozwala zdecydowanie efektywniej zaplanować swój czas podczas targów i umożliwia umówienie wielu spotkań z zagranicznymi przedsiębiorcami - przekonują przedstawiciele PFRR.

Podlaskie od lat mocno akcentuje swoją obecność na targach Hannover Messe. Trendy w technologiach, automatyzacji, innowacje - jeśli ktoś planuje wyjść poza regionalny rynek i być na bieżąco z rozwiązaniami dla współczesnego przemysłu, nadążać za liderami, to powinien być w Hanowerze. W imprezie tej nie uczestniczą ludzie z przypadku, a jej rozmach robi wrażenie nawet na stałych uczestnikach ogólnopolskich i międzynarodowych imprez targowych - pomiędzy halami kursują autobusy, liczba wystawców liczona jest w tysiącach, organizatorzy spodziewają się łącznie nawet ponad 220 tysięcy odwiedzających.

Jak mówił nam podczas ostatniej edycji Patryk Mlonek, dyrektor handlowy Promostalu, główny cel udziału w targach firmy z Czarnej Białostockiej to pozyskanie nowych klientów oraz rozszerzenie działalności na pozostałe rynki europejskie. Spółka ma już ugruntowaną pozycję na rynku w Skandynawii, skutecznie wchodzi na rynek szwajcarski. Potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa rośnie z roku na rok. Jest ono certyfikowanym dostawcą konstrukcji stalowych na rynek niemiecki, stąd też udział w Hannover Messe nakierowany jest na pozyskanie klientów z Niemiec.

W tym roku debiutantem była firma Exparto z Sokółki.

Przychody z eksportu stanowią u nas około 20 proc., głównie mowa o rynkach Europy Wschodniej i Południowej. Widzimy duży potencjał wzrostowy w rozwoju sprzedaży na zachodzie Europy, stąd też nasz udział w tych targach. Oferujemy części zamienne i podzespoły do maszyn rolniczych wysokiej jakości, cenione wśród znaczących producentów. Tworzymy też własne, autorskie rozwiązania dla branży - powiedział Mateusz Szoka.

Białostocka spółka Technology Applied w 2019 r. odwiedziła Hannover Messe po raz drugi, stwierdzając, że debiut był udany.

Targi w naszej ocenie należą do jednych z najlepszych w Europie, dają możliwości i szanse na zwiększenie sprzedaży na kilku rynkach europejskich. Naszą ofertą są wyroby dla przemysłu, wykonywane metodą druku 3D. Klienci cenią sobie ich wysoką jakość, a jesteśmy konkurencyjni z uwagi na niższe i zoptymalizowane koszty wytwarzania, corocznie notujemy wzrost sprzedaży eksportowej. Targi mają charakter bardzo międzynarodowy, mieliśmy rozmówców z Kanady, Australii, co daje możliwości rozwoju na tych rynkach - wyjaśniał z kolei Jarosław Kozak, właściciel Technology Applied.

O przygotowaniach do targów i misji będziemy jeszcze pisać w naszym portalu. Wkrótce przedstawimy komentarze podlaskich przedsiębiorców, którzy opowiedzą, czego oczekują, jakie mają cele i jakimi technologiami powstającymi na Podlasiu chcą zainteresować zagranicznych partnerów.

(Piotr Walczak)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do