Reklama

Targi wnętrzarskie w Kolonii - podlaskie firmy mogą zaistnieć w Europie

18 lutego 2020 r., w siedzibie Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego przy ulicy Starobojarskiej 15 w Białymstoku, odbędzie się spotkanie dotyczące wyjazdu na Targi IMM Cologne. Dedykowane jest ono firmom działającym w branży wnętrzarskiej (m.in.: meble, oświetlenie, wyposażenie łazienek, tekstylia, systemy smart home), a tematem ma być wyjazd targi wnętrzarskie w Kolonii. To największa tego typu impreza w Niemczech, będąca szansą dla podlaskich przedsiębiorstw, by przebiły się ze swoimi ofertami na zagraniczne rynki.

Wyjazd na te targi jest dofinansowany, a na spotkaniu będziemy mówili, jak owe pieniądze pozyskać - podkreśla Marcin Pogorzelski z PFRR.

Eksperci Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego twierdzą, że wciąż wciąż niewiele podlaskich firm wystawia się na targach zagranicznych. Spowodowane jest to brakiem doświadczenia, środków, a czasem odwagi, by zaryzykować.

Tymczasem jest możliwość, by przy minimalnym zaangażowaniu i ryzyku, zaprezentować swoje produkty klientom z całego świata. W ramach dotacji z urzędu marszałkowskiego Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego organizuje stoisko wspólne dla podlaskich firm z branży urządzania wnętrz. Brak wiedzy i pieniędzy nie może już dłużej być wymówką - tłumaczy Magdalena Kochanowska, koordynatorka projektu.

Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz IMM Cologne odbywają się od kilkudziesięciu lat, co roku w styczniu. Jest to miejsce, gdzie można pokazać albo podpatrzeć nadchodzące trendy w meblarstwie i wyposażeniu wnętrz. To miejsce, w którym już teraz można zobaczyć przyszłość. W tegorocznej edycji królowały meble, oświetlenie wnętrz, tekstylia, ale również inteligentne rozwiązania typu smart przeznaczone dla świadomych odbiorców czy też śmiałe, awangardowe projekty młodych twórców.

Jeżeli chodzi o liczby to, mowa jest o ponad 1 300 wystawcach, z czego aż 70 proc. pochodzi spoza Niemiec. Nie zabrakło światowych marek, takich jak: Ada, Arketipo, Artanova, B&B Italia, Brühl, Cattelan Italia, Fiam Italia, Flexform, Fritz Hansen, Kare Design, Knoll, Koinor, Leolux, Leicht, LigneRoset, Natuzzi.

To, co nasz cieszy, to fakt, że na targach pojawiają się również firmy z Polski. Są to m.in.: Dig-Net Lenart, Handicraft, Home-Concept, Motiv Home, Olta, Sits, Tabanda,  Vzor, Wintech, Zajc Kuchnie czy Zieta Prozessdesign. A już prawdziwym powodem do dumy dla naszego regionu może być obecność przedstawicieli podlaskich firm, m.in. TOBO - wskazuje Magdalena Kochanowska.

Nie kryje przy tym, że jeśli chodzi o województwo podlaskie, nadal jednak jest to kropla w morzu, jeżeli chodzi o liczbę wszystkich uczestników targów. Potencjał tej branży na Podlasiu mamy zdecydowanie większy. Dlaczego zatem tak mało firm korzysta z tej możliwości? Dlaczego nie decydują się na udział w targach międzynarodowych?

Analiza naszych doświadczeń podpowiada kilka powodów - mówi Magdalena Kochanowska. - Po pierwsze: eksport to zwiększone ryzyko. Doskonale wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy stracili na ryzyku kursowym. To również konieczność poniesienia nakładów na prowadzenie działalności eksportowej bez pewności, czy przyniosą one jakąkolwiek stopę zwrotu. Jednym słowem: brak pieniędzy, wiedzy, znajomości rynku czy też po prostu "nie wiemy jak zacząć" sprawia, że wahamy się z podjęciem decyzji. Zupełnie niepotrzebnie, ponieważ targi to bardzo dobra okazja do poszukiwania nowych kontrahentów, partnerów i klientów. Po osobistych spotkaniach łatwiej jest potem odezwać się do danej osoby, przypomnieć o miejscu i czasie spotkania oraz utrzymać kontakt. Z rozmów przeprowadzonych z naszymi klientami wiemy, że jest to najlepszy sposób na dalszy rozwój współpracy.

Odpowiedzią na wątpliwości "czy warto" mogą być pieniądze oferowane w ramach wsparcia przedsiębiorców przez urząd marszałkowski z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Dla wszystkich firm, z szeroko pojętej branży meblarskiej, zainteresowanych wyjazdem na Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz IMM Cologne, Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego organizuje spotkanie, na którym będzie można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące pozyskania pieniędzy na uczestnictwo w tej wystawie.

18 lutego 2020 r., o godz. 10.00, będzie miało miejsce spotkanie dla producentów z branży wnętrzarskiej (m.in.: meble, oświetlenie, wyposażenie łazienek, tekstylia, systemy smart home) - w siedzibie Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego przy ulicy Starobojarskiej 15 w Białymstoku (więcej informacji udziela Magdalena Kochanowska: tel.668 620 065, wrzesinska[at]pfrr.pl).

(P. Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do