Reklama

W Podlaskiem Volvo jest numerem 1. W segmencie premium zostawili w tyle wszystkich konkurentów

Takie są fakty. Sprawdziliśmy dane dotyczące rejestracji nowych samochodów osobowych w województwie podlaskim za cały 2016 r. Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców podaje, że w specyfikacji "osobowe i osobowe z kratą" absolutnym liderem jest marka Volvo. Najchętniej kupowanym modelem był XC60, patrząc na wyniki sprzedaży można bez mrugnięcia okiem nazwać go hitem. Rozmawialiśmy z szefową białostockiego salonu dealerskiego, która potwierdziła, że wskaźniki są bardzo satysfakcjonujące.

Na wstępie wypada wyjaśnić, że nie istnieje jakaś oficjalna, encyklopedyczna definicja segmentu premium. Zwykle auta dzieli się według wielkości, za te najbardziej prestiżowe uznając klasę wyższą-średnią (segment E), a najdroższe limuzyny przypisuje się już do samochodów luksusowych (segment F), te pozostające w sferze marzeń ogromnej większości nawet dobrze sytuowanych osób określa się nawet jako F+. Z kolei i do nazw modeli klasy średniej czy nawet kompaktowych, które są droższe i lepiej wyposażone od tych z tzw. masowego rynku dodaje się słowo klucz - premium.

Choć producenci samochodów nie kojarzonych z prestiżem próbowali wielokrotnie wypuszczać na rynek pojazdy dla "VIPów", wydaje się, że w ogólnym postrzeganiu marek niewiele to zmieniło.

Pomijając auta zupełnie niszowe, rzadkie na naszych drogach, ultra luksusowe, takie jak Bentleye, Ferrari, Jaguary można przyjąć, że segment premium w świadomości Polaków odnosi się do marek, które nie są tak niedostępne, a jednak kojarzone ogólnie - biorąc pod uwagę całą gamę udostępnianych przez nie modeli - z podwyższonym standardem wyposażenia, komfortem, bezpieczeństwem i - co jasne - wyższą od popularnych modeli ceną oraz nietuzinkowym designem. Do tego doliczyć można innowacyjne technologie, wysoki poziom wykończenia wnętrza etc. Z tego wszystkiego - choć nie jest to definicja w żaden sposób idealna - wyrasta nam segment marek premium, których samochody w większości posiadają powyższe składniki, a jednak marka ogólnie nie pozostaje nieosiągalna dla zamożniejszych rodaków. Mowa oczywiście o odwiecznych konkurentach: Audi, BMW, Mercedesie i Volvo.

Wracając do danych CEPiK-u stwierdzamy, że w Podlaskiem rządzi Volvo. Tak wynika z liczb zawartych w zakładce "rynek premium" zestawienia, do którego dotarliśmy. W zeszłym roku w naszym regionie zarejestrowano bowiem 179 samochodów osobowych tej marki. Najlepiej sprzedającym się było XC60 z liczbą 94 egzemplarzy. Trzeba oczywiście pamiętać o tym, że zarejestrowany samochód niekoniecznie musiał być kupiony w Podlaskiem, ale akurat do określenia "popularność" nie ma to najmniejszego znaczenia. Następnie zarajestrowano 32 sztuki V40 i 27 XC90. Inne modele szwedzkiej marki nie przekroczyły liczby 10.

Na drugiej pozycji znalazło się Audi ze 137 egzemplarzami. Najchętniej wybierany był model Q5 (49 zarejestrowanych nowych aut w 2016 r. w naszym regionie), następnie A6 (16 szt.), Q7 (14 szt.), A1 (13 szt.).

Zaskakujące jest dopiero trzecie miejsce BMW. Na Podlasiu zarejestrowano 121 nowych samochodów tego producenta. Pierwsza trójka modeli przedstawia się następująco: Seria 5 (24 szt.), X5 (20 szt.), X3 (14 szt.).

Stawkę zamyka Mercedes-Benz z liczbą 112 aut: Klasa GLE - 18 szt., Klasa GLA oraz KLC - po 16 szt., Klasa E - 13 szt.

Jako ciekawostkę warto podać, że w 2016 r. na terenie województwa podlaskiego zarejestrowane zostały 22 Lexusy, 18 Jaguarów, 13 Land Roverów, siedem Porsche i... jeden Bentley.

Klasyfikacja inaczej wygląda, jeśli weźmiemy pod uwagę cały kraj. W tym przypadku najlepiej w segmencie premium sprzedawały się samochody BMW (12 495 szt.,), następnie Mercedes-Benz (ponad 11,3 tys. szt.), Audi (blisko 11 tys. szt.), Volvo (7,7 tys. szt.).

Jak widać sytuacja ogólnopolska jest zupełnie inna od tego, jak wygląda podlaski rynek. Z tych ostatnich wyników zadowolona jest Katarzyna Arefiew, prezes firmy Nord Auto, prowadzącej w Białymstoku autoryzowany salon dealerski Volvo. Rozmawialiśmy z nią kilka dni temu m.in. o bestsellerze XC60. Bo oto dla przyszłych klientów szykuje się niespodzianka.

- W połowie roku zobaczymy nowe Volvo XC60. Jest to następca modelu, który w tej chwili cieszy się olbrzymią popularnością, Widziałam już ten samochód, bryła jest podobna do obecnej wersji, natomiast wygląda zdecydowanie bardziej elegancko. Środek jest bardzo zbliżony do S90. Wygląda pięknie, bardzo elegancko i dystyngowanie. Mam nadzieję, że będzie się cieszył dużą popularnością wśród klientów i stanie się godnym następcą tego modelu, który jest w sprzedaży w tej chwili - mówi Katarzyna Arefiew.

Ciekawa premiera szykuje się pod koniec tego roku. W gamie Volvo pojawi się model, jakiego nie było do tej pory. To XC40, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, być może zatem i kolejny hit.

Czy świetne wyniki Nord Auto przyczynią się do tego, że firma otrzyma tytuł "Dealera Roku"? Przez Volvo Car Poland została uznana za najlepszego dealera samochodów marki Volvo w Polsce w latach 2012 i 2014. Pod uwagę brano: m.in. poziom obsługi klienta, realizację planów sprzedaży, jakość serwisu czy udział w segmencie premium. W konkursie, trwającym cały rok, oceniany jest każdy aspekt działania prowadzonego przez dealera. Znaczenie ma zarówno liczba sprzedawanych samochodów nowych i używanych - oceniana poprzez realizację planów i udział w sprzedaży na lokalnym rynku, jak i jakość obsługi klientów badana w kilku aspektach: od tajemniczego klienta po ankiety. Oceniana jest również sprzedaż produktów finansowych jako elementów ułatwiających realizację zakupu. Kolejną kluczową kategorią jest obsługa posprzedażna oferowana przez serwis, gdzie fundamentalne znaczenie ma ocena klientów podsumowująca zarówno jakość oferowanych usług, komfort korzystania z serwisu, jak i atmosferę. Ostatnim elementem jest marketing punktu dealerskiego, czyli dostosowanie prowadzonych akcji do oczekiwań klientów - spowodowanie, aby zawsze chętnie brali udział w spotkaniach, działaniach i funkcjonowaniu punktu dealerskiego.

- Bardzo bym chciała - odpowiada na pytanie, czy liczy na kolejny tytuł "Dealera Roku" Katarzyna Arefiew. - Ale jesteśmy chyba jedynym punktem dealerskim Volvo, który dwukrotnie go otrzymał. Gdyby udało się po raz trzeci, to by była sensacja na skalę światową. Wyników jeszcze nie ma. Zobaczymy - podsumowuje prezes Nord Auto.

(Piotr Walczak)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do