
Prawie 140 milionów złotych będą kosztowały modernizacje i przebudowy linii kolejowych w województwie podlaskim. Służyć mają przede wszystkim usprawnieniu ruchu transportowego na przejściach granicznych. Umowy na wykonanie prac z wykonawcą PKP PLK podpisała dziś, podpisał je również marszałek województwa podlaskiego oraz wojewoda podlaski.
Podlasie ma zyskać sprawniejszy transport kolejowy. Stanie się to za sprawą nowej inwestycji przy przejściu granicznym w Siemianówce – choć nie tylko. W niedalekim czasie ruszą prace związane z rewitalizacją linii kolejowej na odcinku granica państwa – Chryzanów, jak też i całkowity remont torów na przejściu granicznym w Siemianówce. W czwartek, 11 kwietnia, zostały podpisane umowy z wykonawcą, który te inwestycje zrealizuje w systemie projektuj i buduj.
- Podczas ostatniej kampanii wyborczej mówiliśmy o szerokich torach, które są bardzo potrzebne z punktu widzenia rozwoju gospodarczego naszego województwa. Dzisiaj, podpisanie tej umowy, to jest nic innego, jak spełnianie obietnic. Obiecaliśmy to, dzisiaj dotrzymujemy słowa. Przeznaczamy na to wspólnie z rządem Prawa i Sprawiedliwości prawie 140 milionów złotych. Część środków pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, część z budżetu państwa, czyli jak państwo widzą, ta współpraca rządu z samorządem przebiega bardzo dobrze, realizujemy to, co żeśmy zapowiadali w kampanii wyborczej – powiedział marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
- Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji, a nawet tę nadzieję łączę z przekonaniem, że przełamiemy ograniczenia i będziemy świadkiem tego, że te warunki stworzą możliwości jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju społeczno – gospodarczego, związanego z tym przejściem granicznym. Życzę, aby ta inwestycja przebiegała jak najbardziej harmonijnie, jak najbardziej zgodnie z planami – mówił wojewoda podlaski, Bohdan Paszkowski.
Inwestycja kolejowa warta jest dokładnie 138 milionów złotych i jest o tyle ważna, że umożliwi przejazd przez granicę większej liczby pociągów załadowanych towarami. Oznacza to, że towarowy ruch kolejowy będzie przebiegał znacznie sprawniej niż dotychczas. Polskie Linie Kolejowe zadanie przebudowy i modernizacji powierzyły konsorcjum firm: Intop sp. z o.o., Torkol Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe „Rajbud”, również spółka z o.o., które to konsorcjum wygrało przetarg na wykonanie inwestycji w tej części naszego regionu.
- Ten wielki program, który realizuje nasza spółka kolejowa, zakłada również poprawę komunikacji dla przewoźników towarowych i to w tych przewozach granicznych i przygranicznych – mówił obecny w Białymstoku podczas podpisania umów z wykonawcą inwestycji Arnold Bresh, członek zarządu PKP PLK.
Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych na odcinku granica państwa – Chryzanów oraz Siemianówka – Swisłocz umożliwi najdłuższym – bo do 1050 metrów – i najcięższym składom pociągów przejazd z prędkością 60 km/h. Pojawi się także nowoczesny sprzęt do sterowania ruchem, w tym nowoczesne urządzenia komputerowe w stacji Siemianówka.
Ponadto Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontuje aż 13 obiektów inżynieryjnych, w tym sześć mostów, zaś na 12 przejazdach kolejowo – drogowych zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Prace remontowe i budowlane mają rozpocząć się jeszcze w tym roku i zakończyć w 2021 roku.
(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie