Reklama

Aplikacja mZUS - narzędzie do zarządzania świadczeniami w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

Aplikacja mobilna mZUS cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Od listopada 2022 r. zyskała już imponującą liczbę ponad 700 tysięcy użytkowników. Widać, że ZUS trafnie odpowiedział na potrzeby klientów, udostępniając im wygodny sposób dostępu do usług za pomocą smartfona. To z pewnością ułatwia wielu osobom załatwianie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi.

Narzędzie przeznaczone jest dla ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób, które korzystają z programów świadczeń dla rodziny.

Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego, podkreśla, że aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie.

Dzięki niej klienci, będąc w dowolnym miejscu, mogą złożyć wnioski o świadczenie wychowawcze 800 plus lub Dobry Start. Pozwala także na wygodne zarezerwowanie e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS lub połączenie się z infolinią. Dla klientów, którzy preferują kontakt bezpośredni, dostępna jest opcja umówienia przez aplikację wizyty w placówce Zakładu - mówi rzeczniczka.

Aplikacja mZUS jest dostępna na systemy Android i iOS, co sprawia, że szerokie grono użytkowników może z niej korzystać. Pobranie jej ze sklepów Google Play lub AppStore jest proste i intuicyjne. Ważnym krokiem jest powiązanie aplikacji z profilem na Platformie Usług Elektronicznych PUE/eZUS, co zapewnia bezpieczeństwo i dostęp do spersonalizowanych danych.

W aplikacji mZUS użytkownicy mogą:

  • składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800 plus), Dobry Start czy z Programu Aktywny Rodzic,
  • umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS - aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,
  • korzystać z kalkulatora emerytalnego, który umożliwia wykonanie prognozy wysokości przyszłej emerytury,
  • sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
  • przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
  • weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich sześciu miesięcy,
  • kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
  • umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
  • wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.

(PW)

Aktualizacja: 19/05/2025 14:58
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do