Reklama

Białostoccy nauczyciele szkolili się na Malcie

Na Malcie szkolili swoje umiejętności językowe i metodyczne nauczyciele z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji "Fabryczna 10". To kolejny etap projektu pn. "Mobilna kadra, mobilni uczniowie".

W tym edukacyjnym projekcie, realizowanym w szkole w ramach unijnego programu Power, bierze udział w sumie 10 nauczycieli szkoły, w tym dwie osoby z dyrekcji. Pedagodzy korzystają z doskonalenia zawodowego w formie zagranicznych kursów metodycznych i językowych.

Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły oraz podniesienie jakości nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo - matematycznych - mówi Agata Baczewska, koordynatorka projektu w ZSZ przy Fabrycznej 10.

Czerwcowy wyjazd na Maltę to pierwsza mobilność nauczycieli po przerwie spowodowanej pandemią. Pięcioro nauczycieli matematyki, biologii, chemii, fizyki i informatyki wzięło udział w szkoleniu CLIL (Content and Language Integrated Learning) w szkole Alpha School of English. Metoda CLIL to forma zintegrowanego kształcenia przedmiotowo - językowego, opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.

Szkolenie obejmowało metody pracy w języku angielskim na przedmiotach przyrodniczych - opowiada Zofia Kurkowska, nauczycielka biologii. - Nauczyliśmy się, jak stosować język angielski w nauczaniu tak, aby nie przeciążać uczniów, a wzbogacić ich słownictwo o pojęcia specjalistyczne. Najważniejsze jest zastosowanie języka w praktyce, czyli rozwiązywanie problemów i komunikacja z innymi. Szkolenie było świetne i dało nam możliwość szlifowania własnych umiejętności językowych, czego zawsze brakuje w kraju ojczystym. A po dniu pracy umysłowej mogliśmy wypocząć w cudownych okolicznościach przyrody.

Podczas zajęć polscy nauczyciele poznawali zastosowanie metody CLIL w innych szkołach europejskich i możliwości jej wykorzystania w swojej placówce, podczas nauki przedmiotów matematycznych i przyrodniczych.

Istnieje ogromna potrzeba realizowania w polskich szkołach nauczania tą metodą - podkreśla Agata Baczewska. - Dzięki temu dzieci mają możliwość nauki języka angielskiego nie tylko na zajęciach językowych i konwersacjach, ale uczą się go też w sposób naturalny, poznając pojęcia, zwroty i hasła z poszczególnych przedmiotów. Publikacje naukowe, oglądanie filmów po angielsku, poznawanie specjalistycznego słownictwa poszerzają umiejętności językowe, jednocześnie pogłębiając wiedzę z danego przedmiotu. Do tego jednak potrzebni są odpowiednio przygotowani nauczyciele tych przedmiotów, którzy będą w stanie nauczać metodą CLIL.

Kolejny etap projektu to job shadowing, czyli wyjazd do szkoły w Hiszpanii, która stosuje metodę CLILw swoim nauczaniu. Nauczyciele i dyrekcja szkoły będą podglądać w Hiszpanii tamtejsze rozwiązania praktyczne.

(Oprac. P. Walczak / Foto: mat. pras.)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do