
Nauczyciele z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji Fabryczna 10 poznawali metody pracy szkoły na Gran Canaria w ramach unijnego programu PO WER. Tzw. job shadowing to kolejny etap tego przedsięwzięcia.
W projekcie "Mobilna kadra, mobilni uczniowie - kluczem do (mądrej, nowoczesnej, współczesnej, interaktywnej, ery IT) edukacji" bierze udział w sumie 10 nauczycieli szkoły, w tym dwie osoby z dyrekcji. Pedagodzy mają możliwość doskonalenia zawodowego w formie zagranicznych kursów metodycznych i językowych.
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły oraz podniesienie jakości nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo - matematycznych - mówi Agata Baczewska, wicedyrektorka i koordynatorka projektu w ZSZ przy Fabrycznej 10.
W marcowym wyjeździe do szkoły w Las Palmas na Gran Canaria wzięło udział trzech nauczycieli i wicedyrektorka szkoły.
Tzw. job shadowing polega na poznawaniu zasad funkcjonowania i metod nauczania zagranicznej placówki poprzez obserwację i uczestnictwo w jej zajęciach - wyjaśnia Agata Baczewska. - Tym razem głównym celem warsztatów było zapoznanie naszych nauczycieli z metodą CLIL (równoczesna nauka języka i przedmiotu poprzez konkretne tematy i zagadnienia) na przedmiotach matematyczno - przyrodniczych z wykorzystaniem technologii informacyjno - komunikacyjnych w nauczaniu.
Białostoccy pedagodzy mieli też okazję poznać, stosowane w partnerskiej szkole innowacje metodyczne, a także specyfikę pracy z młodzieżą o różnym pochodzeniu (społecznym, kulturowymi religijnym). Z kolei przedstawicielka dyrekcji uczestniczyła w szkoleniach dotyczących szeroko pojętej organizacji szkoły, poznawała m.in. metody zarządzania kadrą, zakres obowiązków i odpowiedzialności, formy organizacji dnia pracy ucznia i nauczyciela i komunikacji w społeczności szkolnej (na linii uczniowie - nauczyciele - rodzice), a także udział szkoły i planowanie przez nią projektów z wykorzystaniem funduszy europejskich. Ważnym elementem wizyty było zaplanowanie międzynarodowej współpracy uczniów obu szkół w ramach projektu eTwinning (współpraca za pomocą mediów elektronicznych) i programu wizyt uczniowskich.
Zachwyciło mnie bogactwo materiałów dostępnych dla nauczycieli, uczących metodą CLIL, zapewnionych bezpłatnie wszystkim chętnym szkołom przez władze oświatowe Gran Canarii oraz zaangażowanie nauczycieli pracujących tą metodą - mówi Monika Braun, nauczycielka angielskiego.
Każdy taki wyjazd jest inspiracją do działań usprawniających pracę naszej szkoły, do wzbogacania materiałów, z którymi pracują nauczyciele oraz wprowadzania innowacji w nauczaniu. Pozwala to nam na spojrzenie z innej perspektywy na pracę nauczyciela w Polsce. Polecam wszystkim pedagogom uczestnictwo w projektach mobilnościowych. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia funduszy europejskich - dodaje Agata Baczewska.
Projekt "Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej" jest realizowany w ramach PO WER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) 2014 - 2020 i współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
(PW / Foto: mat. pras.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie