Reklama

Biznesowe pomysły na świąteczne prezenty i życzenia? Inspiruje białostocki DrTusz

Zbliżający się czas świąteczny, to gorący okres nie tylko dla każdego, kto się do świąt przygotowuje wraz z rodziną, ale i czas wzmożonej aktywności działu marketingu w wielu firmach (planowanej niekiedy ze sporym wyprzedzeniem). Popularnym zwyczajem jest obdarowywanie stałych klientów, partnerów biznesowych czy przyjaciół prezentami. Pomysłów na upominki jest wiele - od ekskluzywnych po drobiazgi. Jak jednak wybrać prezent, który ucieszy obdarowanego, a jednocześnie będzie niebanalny i kojarzył się z daną marką?

Poszukiwania inspiracji  na prezent warto rozpocząć od dobrego przyjrzenia się własnej firmie. Jakie usługi oferuje? Co sprzedaje? Jaki ma profil działalności? Często pomija się aspekt pewnej spójności na linii  firma - prezenty, stawiając na wygodę gotowych rozwiązań. Oczywiście nie ma nic złego w personalizowanych butelkach wina, konfiturach czy słodyczach, bo to bezpieczne i sprawdzone rozwiązanie. Jednak ryzyko, że nasza logowana paczka zaginie wśród wielu podobnych jest bardzo duże.

Wracając więc do spójności, ciekawym rozwiązaniem jest limitowana kolekcja koszulek, jeśli działamy w branży odzieżowej, bądź też oryginalnie zapakowane przysmaki regionalne, jeśli na co dzień nasza firma bardzo się utożsamia z lokalnymi tradycjami.

Budując pozytywny wizerunek firmy nie można zapominać o pracujących w niej ludziach. Zasoby w postaci ich talentów są często niedoceniane, a w okresie świątecznym mają szczególną wartość, bo właśnie wtedy w prezentach poszukuje się tych pozytywnych emocji. Jeśli pochodzą one z połączenia pomysłów i zaangażowania pojedynczych pracowników czy całego działu, efekt może być naprawdę unikalny i na długo zapamiętany przez klientów czy partnerów biznesowych.

Wideo pocztówka w postaci nagranych przez pracowników na pendrive życzeń? Własnoręcznie robione ozdoby świąteczne? Może niedoskonałe, ale z pewnością bardziej wartościowe pod względem budowania przyjacielskich relacji i niebanalne. A przecież o ten aspekt psychologiczny i stwarzanie świątecznego nastroju chodzi.

Z takiego założenia wyszła białostocka firma DrTusz, sprzedająca tusze i tonery oraz ich zamienniki, a także drukarki. Wbrew pozorom branża mało kojarzona ze świętami postawiła w tym roku na przekaz, by w święta pamiętać szczególnie o bliskich i rodzinie. W tym celu do zamówień dorzuca swoim klientom ręcznie malowane przez ich grafika pocztówki, gotowe do zaadresowania i wysłania komuś, o kim warto pamiętać. Drukowane karty świąteczne są więc spójne z profilem działalności firmy, ale dodatkowe działania angażujące klientów do podtrzymania tradycji wysyłania świątecznych życzeń działają pozytywnie na odbiór całej akcji.

- Pomysł na pocztówki wziął się trochę z tęsknoty za wymierającą tradycją - opowiada o akcji Aneta Zagórska z DrTusz.pl. - Wysyłanie pocztówek bliskim i przyjaciołom z życzeniami świątecznymi zostało wyparte w dużej mierze przez SMS czy komunikatory internetowe. A czy to jednocześnie nie odbiera jakiejś głębi tym życzeniom? Z kartką trzeba się pofatygować i już samo to sprawia, że obdarowana osoba może poczuć się wyjątkowo. Wysyłając naszym klientom gotowe pocztówki z przyklejonymi znaczkami, zwalniamy ich z tej fatygi, liczymy, że wykonają ostatni krok i wyślą kartkę komuś, o kim chcą pamiętać w te święta.

Firma wyprodukowała ponad pół tysiąca takich pocztówek. Trafią one w najbliższym czasie do każdego zamówienia.

Trudna sztuka dawania prezentów staje się jeszcze bardziej skomplikowana w przypadku biznesu i ważne jest nie tylko to, co dajemy, ale również w jakiej formie. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z konieczności budowania dobrych relacji z klientami, a okazjonalne prezenty mogą być do tego doskonałym narzędziem.

Z  drugiej strony stara zasada "mniej znaczy więcej" ma zastosowanie także i w tym temacie, dlatego warto dobrze rozłożyć siłę akcentu między tym, co kosztowne, a tym, co wzbudzające pozytywne emocje. Te ostatnie z pewnością  zapadną w pamięć przy okazji przenosząc się na odbiór marki.

(P. Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do