
Ponad 42 tysiące osób skorzystało do tej pory z e-wizyt w ZUS, w tym ponad 800 z województwa podlaskiego. Te wirtualne spotkania z ekspertem pozwalają załatwić wiele spraw bez konieczności wychodzenia z domu. ZUS otrzymał prestiżowe wyróżnienie European Quality Certificate 2020 za wdrożenie rozwiązania.
E-wizyty w ZUS funkcjonują od połowy października 2020 r. Codziennie wideorozmowę rezerwuje kilkaset osób w całym kraju. Klienci mogą w ten sposób załatwić większość swoich spraw związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków czy potwierdzeniem profilu PUE. W trakcie spotkań online mogą także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej czy na temat emerytur i rent międzynarodowych. Ta forma kontaktu jest też dostępna dla osób niesłyszących i niedowidzących.
Jak powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS, wyróżnienie dla e-wizyty to ogromny sukces, certyfikat świadczy o jakości i wysokich standardach w prowadzonej działalności. Wcześniej, bo za 2018 rok, tytuł European Quality Certificate trafił do ZUS za wdrożenie stanowiska doradcy emerytalnego.
Przypomnijmy, że e-wizytę można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej www.zus.pl/e-wizyta. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. Najczęściej wybierane tematy to emerytury i renty krajowe oraz firmy i pracownicy.
Urzędnicy wskazują, by nie uczestniczyć w e-wizycie w miejscach publicznych, gdzie panuje duży hałas i w zasięgu kamery mogą pojawić się niepożądane osoby. Kamerę należy ustawić tak, aby tło było neutralne, np. może to być ściana. Twarz powinna być również dobrze oświetlona. W e-wizycie może brać udział osoba trzecia, pod warunkiem, że jest opiekunem faktycznym lub prawnym. Wówczas na etapie rezerwacji wideospotkania należy zaznaczyć, że będzie w nim uczestniczył także opiekun i podać jego imię i nazwisko. Chcąc porozmawiać o indywidualnej sprawie, trzeba przygotować dokument tożsamości. Będzie trzeba go pokazać podczas rozmowy do kamerki. Pracownik może zadać rozmówcy dodatkowe pytania, aby go uwierzytelnić.
(Oprac. P. Walczak / Foto: ZUS)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie