
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły coroczną akcję "Październik miesiącem edukacji". Inicjatywa, organizowana w ramach kampanii społecznej "Bezpieczny Przejazd", to dodatkowe spotkania informacyjne i edukacyjne organizowane w szkołach. W tym roku Ambasadorzy Bezpieczeństwa dotarli z prelekcjami do ponad 310 tysięcy uczniów.
Akcja "Październik miesiącem edukacji" jest prowadzona w całej Polsce przez Ambasadorki i Ambasadorów Bezpieczeństwa - pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych we współpracy ze Strażą Ochrony Kolei. Cel to podniesienie świadomości i umiejętności dzieci i młodzieży w zakresie bezpiecznego korzystania z przejść i przejazdów kolejowo - drogowych. Podczas tegorocznej akcji zorganizowano ponad 650 prelekcji w całym kraju, w których uczestniczyło ponad 310 tys. uczniów.
Na zajęciach przeprowadzane były quizy i konkursy, gry interaktywne oraz przedstawiane animacje edukacyjne i aplikacje mobilne dostosowane do wieku odbiorców. Dzieci otrzymały m.in. zeszyty edukacyjne i kolorowanki, a także poradniki i broszury dla rodziców.
Uczniowie dowiedzieli się, jak oznakowane są przejazdy. Uzyskali również wiedzę, jak reagować w sytuacjach zagrożenia, wykorzystując dane z Żółtych Naklejek PLK - dodatkowych oznaczeń na przejazdach.
Żółta Naklejka PLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa jego położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK SA, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu.
Zakończona akcja była już 11. w historii kampanii "Bezpieczny Przejazd". Warto jednak zaznaczyć, że prelekcje odbywają się również w ciągu całego roku.
(PW)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie