
Kierowcy korzystający z trasy Via Baltica (S61) mogą wreszcie odetchnąć. Już niebawem zakończy się budowa drugiej nitki obwodnicy Łomży. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła, że pełna trasa zostanie oddana do użytku nie później niż 30 września. Otwarcie dotyczy również węzłów Łomża Zachód i Łomża Północ, co znacznie usprawni ruch w regionie.
Obecnie obwodnica Łomży, będąca ostatnim brakującym odcinkiem drogi S61, działa z ograniczeniami. Choć jedna nitka jest już przejezdna, ruch odbywa się po jednym pasie w każdym kierunku, a prędkość jest ograniczona do 80 km/h. Mimo to, jest to ogromne ułatwienie dla kierowców, którzy jeszcze niedawno musieli stać w korkach, tracąc nawet godzinę na objazd przez centrum miasta. Otwarcie drugiej jezdni ostatecznie rozwiąże ten problem.
Równolegle z budową obwodnicy Łomży, trwają prace nad 7-kilometrowym odcinkiem drogi krajowej nr 64, która połączy węzeł Łomża Północ z Elżbiecinem. Do użytku zostanie oddany 3-kilometrowy odcinek DK64 do Marianowa. Pozostała część, łącząca Marianowo z Elżbiecinem, zostanie ukończona w drugim kwartale 2026 roku.
Jednym z kluczowych elementów całej inwestycji jest most nad Narwią, który liczy sobie aż 1205 metrów, co czyni go najdłuższym tego typu obiektem w województwie podlaskim. Most, który będzie także pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, powstaje z wykorzystaniem kilku nowoczesnych technologii budowy, w tym nasuwania podłużnego i metody nawisowej. Całkowity koszt budowy obwodnicy Łomży wyniósł ponad 700 milionów złotych.
PS
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie