
Białostoczanie mogą już oglądać nowy, antysmogowy mural przy ulicy Pogodnej 2. Wielkoformatowe malowidło przedstawia rysia. Powstało podczas szóstej edycji kampanii społecznej marki Żubr pod hasłem "Mordka się cieszy na widok Żubra". Dotychczas, w ciągu sześciu lat, Fundusz Żubra przeznaczył 6 milionów złotych na wsparcie działań ratujących zagrożone gatunki zwierząt.
Eko mural nie tylko symbolizuje troskę o środowisko, ale także przypomina o konieczności ochrony naturalnych siedlisk zwierząt. Wybór rysia nie jest przypadkowy. To jeden z zagrożonych gatunków, którym marka Żubr dedykuje tegoroczną kampanię. Mural promuje działania proekologiczne specjalnie powołanego w tym celu Funduszu Żubra, ale także poprawia jakość miejskiego powietrza.
Farba KNOxOUT, zastosowana do stworzenia muralu o powierzchni 116 mkw., redukuje zanieczyszczenia powietrza, takie jak m.in. tlenki azotu, z mocą odpowiadającą 116 średniej wielkości drzew. Działanie farby jest antysmogowe i działa tak długo, jak jest na ścianie.
Hasło kampanii "Mordka się cieszy na widok Żubra" odnosi się do wsparcia, jakie Fundusz Żubra oferuje dzikiej przyrodzie np. poprzez "powiększanie" Biebrzańskiego Parku Narodowego. Oprócz nowopowstałego muralu przekaz kampanii jest promowany także w krótkich spotach wideo oraz na puszkach i butelkach. Uśmiechnięte pyski, mordki, paszcze i dzioby symbolizują radość zwierząt wynikającą z poczucia bezpieczeństwa. W bieżącej edycji kampanii, na opakowaniach produktów Żubra, w miejscu charakterystycznego logo, pojawiają się oprócz rysia wilk, niedźwiedź i sóweczka.
W ramach powołanego w 2019 roku Funduszu Żubra wspierane są inicjatywy ekologiczne, realizowane we współpracy z placówkami naukowymi, takimi jak Instytut Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk czy organizacjami przyrodniczymi, jak Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze. Dzięki tej współpracy w poprzednich latach utworzono 50 mikrorezerwatów oraz zabezpieczono 15 hektarów "wiecznych lasów". Planowane jest "powiększenie" obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego łącznie o 47,42 ha. W tym roku Biebrza zostanie "otulona" w przybliżeniu o 29,42 ha.
(PW)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Nie wiedziałem, że reklama piwa jest antysmogowa...
Reklama. Wygląda jak siatka reklamowa. Straszne.