5 milionów złotych przeznaczył na 2014 rok Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na usunięcie azbestu. Pozwoli to zawrzeć około 100 umów z różnymi samorządami województwa, aby pozbyć się kolejnych ton niebezpiecznych związków.
Samorządy mogą składać wnioski od dziś do 31 stycznia do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku. Do samych samorządów mogą się zgłaszać osoby indywidualne, związki, stowarzyszenia oraz wspólnoty mieszkaniowe. Fundusz wówczas podejmie decyzję odnośnie dofinansowania demontażu, załadunku, zebrania, przygotowania do transportu, samego transportu i przekazania azbestu do unieszkodliwienia. Wcześniej gminy będą musiały zadbać o plany inwentaryzacyjne oraz programy usuwania azbestu. Dopiero później pojawią się pieniądze. Ważna informacja dla wszystkich, ponieważ pieniądze z Funduszu nie będą przeznaczone na pokrycie kosztów nowych dachów.
Wszystkie miejsca, które otrzymają dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, będą musiały uprać się z usunięciem azbestu do października 2015 roku. W ubiegłym roku na terenie województwa udało się usunąć i wywieźć około 10 tys. ton wyrobów azbestowych.
Komentarze opinie