Reklama

Są pieniądze na usunięcie azbestu



5 milionów złotych przeznaczył na 2014 rok Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na usunięcie azbestu. Pozwoli to zawrzeć około 100 umów z różnymi samorządami województwa, aby pozbyć się kolejnych ton niebezpiecznych związków.

Samorządy mogą składać wnioski od dziś do 31 stycznia do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku. Do samych samorządów mogą się zgłaszać osoby indywidualne, związki, stowarzyszenia oraz wspólnoty mieszkaniowe. Fundusz wówczas podejmie decyzję odnośnie dofinansowania demontażu, załadunku, zebrania, przygotowania do transportu, samego transportu i przekazania azbestu do unieszkodliwienia. Wcześniej gminy będą musiały zadbać o plany inwentaryzacyjne oraz programy usuwania azbestu. Dopiero później pojawią się pieniądze. Ważna informacja dla wszystkich, ponieważ pieniądze z Funduszu nie będą przeznaczone na pokrycie kosztów nowych dachów.

Wszystkie miejsca, które otrzymają dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, będą musiały uprać się z usunięciem azbestu do października 2015 roku. W ubiegłym roku na terenie województwa udało się usunąć i wywieźć około 10 tys. ton wyrobów azbestowych.

Kalina
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do