Reklama

Szafy podlaskiej firmy trafiają do Pfizera

Farmaceutyczny gigant - Pfizer, który opracował wraz z przedsiębiorstwem BioNTech szczepionkę przeciwko COVID-19 - do swojej belgijskiej fabryki zamówił meble produkowane przez przedsiębiorstwo z województwa podlaskiego. Dostawcą jest Malow: jeden z największych w Europie producentów mebli metalowych, firma ze 100-proc. polskim kapitałem, zatrudniająca w Suwałkach ponad 600 pracowników. Malow dotarł do koncernu przez swoich europejskich dystrybutorów, wyposaża jego rozbudowywaną fabrykę w szafy socjalne. Dostaw było już kilka.

Dziś Pfizer, za sprawą wprowadzonej do obrotu szczepionki (pierwszej dopuszczonej do użytku na terenie Unii Europejskiej), to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek farmaceutycznych.

Ostatnia dostawa szaf socjalnych do belgijskiej fabryki koncernu miała miejsce w listopadzie 2020 roku. Drugi rzut przewidziano na luty. Jest to zestaw szafek, ze specjalnym systemem zamknięć, który przypisuje szafki zarówno stałym, jak i zmieniającym się użytkownikom. Część pracowników ma własne, osobiste szafki, a część może elastycznie korzystać z flexlockerów. Meble te nie pochodzą z katalogów produktowych, zostały opracowane na zamówienie Pfizera.

Współpracę z firmą Pfizer, gdzie m.in. produkowane są szczepionki przeciwko COVID-19, nawiązaliśmy przez naszego dużego dystrybutora z Europy Zachodniej. Do koncernu z powodzeniem dostarczamy szafy ubraniowe już od 2019 roku. W lutym bieżącego roku wysyłamy kolejną dostawę o wartości blisko 340 tys. zł. Do tej pory nasze obroty z tym koncernem wyniosły około 2 mln zł - mówi Roman Kaleta (na zdjęciu), prezes spółki Malow.

Pfizer rozbudowuje fabrykę w Belgii, stąd też kolejne dostawy.

Odbiorca docenia w naszych wyrobach przede wszystkim jakość, ale również naszą elastyczność dostosowania wyrobu do indywidualnych wymagań użytkownika. Projekt zakłada dostawy szaf na kolejne lata - zapowiada prezes Kaleta w rozmowie z naszą redakcją.

Malow przez pandemię w ubiegłym roku zanotował sprzedaż o 10 proc. niższą niż planowano. Wynik to 180 mln zł. Cele strategiczne na 2021 zakładają m.in. sprzedaż na poziomie min. 187 mln zł. Roman Kaleta z optymizmem patrzy w przyszłość. Jest przekonany, że założone plany zostaną zrealizowane.

(Piotr Walczak / Foto: Malow)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do