Reklama

Tylko jelenie nie biorą paragonów

Pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon" w całym kraju trwa kolejna, zimowa edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej Ministerstwa Finansów. Akcja ma uświadomić społeczeństwu korzyści płynące z brania paragonów oraz z rzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach fiskalnych przez przedsiębiorców.

Jednym z celów akcji jest przypomnienie o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Ma to duże znaczenie nie tylko dla kupującego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiającym ewentualną reklamację, ale również dla wszystkich podatników. Żądając od sprzedawcy paragonu wspieramy uczciwą konkurencję oraz przyczyniamy się do zwalczania szarej strefy. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.

Kampania przypomina, że biorąc paragon:

•          ułatwiamy sobie złożenie reklamacji,

•          mamy możliwość porównania cen,

•          wspieramy uczciwą konkurencję,

•          mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani,

•          zmniejszamy szarą strefę,

•          dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa.

W ramach akcji pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej w Białymstoku, Izby Skarbowej w Białymstoku oraz podlaskich urzędów skarbowych stosują działania informacyjne i edukacyjne. Kampania jest prowadzona przede wszystkim wśród właścicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz wśród młodzieży i dzieci.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, również i tym razem akcję wspiera znany polski satyryk Andrzej Mleczko. Rysunek, w sposób charakterystyczny dla artysty - lekki i satyryczny - informuje klientów i sprzedających o potrzebie brania i wydawania paragonu.

Akcja jest prowadzona jest w okresie ferii zimowych, tj. od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku.

Źródło: Izba Skarbowa/ oprac. Kalina
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do