Reklama

Via Baltica: łatwiej pojedziemy przez Podlasie

Via Baltica wprawdzie ominie Białystok, ale poprawi połączenie stolicy Podlasia z innymi miejscowościami. Na zorganizowanej w Łomży 24 października 2016 r. konferencji poświęcona budowie Via Baltica w Polsce, w której wzięła udział premier Beata Szydło oraz liczne grono ministrów oraz władze GDDKiA zapowiedziano, które podlaskie fragmenty Via Baltica powstaną jako pierwsze. Będzie to odcinek drogi S61 przebiegającego przez Łomżę (wraz obwodnicą tego miasta) od Ostrowi Mazowieckiej (Mazowieckie) do Szczuczyna (Podlaskie)

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku. Dotychczas w ramach polskiej części trasy powstały drogi Radzymin – Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej oraz obwodnica Stawisk, obwodnica Szczuczyna i obwodnica Augustowa. Obecnie budowany jest fragment Marki - Radzymin oraz Wyszków - Ostrowia Mazowiecka, które mają powstać do połowy 2018 roku.

Jeszcze w 2016 roku ma zostać rozstrzygnięty przetarfg na budowę odcinka Szczuczyn - Augustów oraz Suwałki - Budzisko, które otrzymały dofinansowanie z unijnego funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility - CEF).

Międzynarodowa trasa Via Baltica ma wielkie znaczenie dla tranzytu towarowego i całego systemu transportowego Polski i Europy. Planowane inwestycje na Podlasiu to:
- węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła) - długość 19,5 km
- węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła) - długość 17 km;
- węzeł Łomża Południe (z węzłem) – węzeł Łomża Zachód (bez węzła) - długość 7,2 km;
- węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła) - długość 13,35 km;
- węzeł Kolno (z węzłem) - węzeł Stawiski (bez węzła) - długość 16 km;
- węzeł Stawiski (bez węzła) - obwodnica Szczuczyna - długość 18 km.

(PS/ Foto: ASM)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-18 05:38:05

    uż w maju (19 V) było wiadomo ze "polska strona" sądowala miedzynarodowo mozliwośc braku budowy S 19 -wyłaczenia Białegostoktu z Via Carpatia. http://bezzmian.salon24.pl/713611,ukraincy-a-szokujacy-polski-postulat-wylacz-bialegostoku-z-glow-v-carphatia Tymczasem dnia 2 listopada 2016 roku pojawil się się w mediach krajowych jeden z pierwszych sygnałów potwierdzajacych ten zabójczy i oczywiscie niezgodny z prawodlowo rozumianym polskim interesem narodowym trend. http://forsal.pl/artykuly/989165,via-carpatia-inaczej-czyli-z-litwy-na-slowacje-przez-polske-zmieniona-droga.html Miejmy nadzieje, iż zastana natychmiast podjęte powazne starania o wycofanie się Ministerstwa Infrastrukuty i Budownictwa z tego wybitnie godzacego w prawidłowo rozumiany polski interes narodowy planu. To chyba niemozliwe zeby polski rzad az tak wylaczał z sieci transportowej trzystutysieczne polskie miasto- jedyny duzy osrodek polskosci na polnocnym-wschodzie. Podany powyzej artykul link do niego) zas chyba nalezy odczytyuwac jako jakas prowokacjeczy zart?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-18 19:30:59

    Absolutnie tragiczna perspektywa dla Białegostoku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-18 19:32:40

    taaaaa, rząd pis chce odciąć białystok od kluczowego szlaku komunikacyjnego!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-18 20:51:21

    ... a DDB pięknie tej koncepcji przyklaskuje

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do