Reklama

Wybierz e-fakturę i odbierz upominek. Wodociągi Białostockie przekonują do internetu

Choć od uruchomienia przez spółkę elektronicznego Biura Obsługi Klienta minęło około dziewięciu miesięcy, nadal mało kto korzysta z tej formy kontaktu z nią. Kierownictwo WB zachęca mieszkańców za pośrednictwem naszego portalu, by jednak ci decydowali się na załatwianie spraw przez internet. Według zarządu niesie to za sobą same korzyści - nie trzeba tracić czasu na wizyty w przedsiębiorstwie, a ponadto wybierając e-fakturę przyczyniamy się do zmniejszenia zużycia papieru, co w konsekwencji wpływa na mniejszą ilość wycinanych drzew.

Dziwi tak nikłe zainteresowanie białostoczan i mieszkańców Wasilkowa korzystaniem z aplikacji eBOK. Wodociągi Białostockie uruchomiły ją we wrześniu zeszłego roku, prowadząc dość szeroką akcję informacyjną na ten temat. O wprowadzeniu nowego narzędzia pisały lokalne media, do faktur za wodę i ścieki adresowanych do administratorów spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz odbiorców indywidualnych dorzucano ulotki. Tylko w listopadzie i grudniu rozeszło się ich kilka tysięcy. Na niewiele się to zdało, bo klienci WB wciąż wolą osobisty kontakt z firmą niż ułatwienie w postaci elektronicznego Biura Obsługi Klienta. W dużej mierze wynika to zapewne z niewiedzy o takiej możliwości oraz braku zaufania do usług świadczonych przez internet. Tymczasem przedstawiciele spółki przekonują, że jednak warto spróbować.

- Jeżeli jesteś naszym odbiorcą indywidualnym, tzn. masz podpisaną z Wodociągami Białostockimi umowę o doprowadzenie wody i odprowadzanie ścieków, ewentualnie nie jesteś, ale znasz taką osobę lub instytucję, przygotowaliśmy dla Ciebie prezent - oznajmiają.

Osoby, które założą konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) i wybiorą opcję faktury elektronicznej (e-faktura) będą mogły pobrać ze strony wobi.pl voucher prezentowy, a po wypełnieniu zgłosić się do Biura Obsługi Klienta przy ul. Młynowej i odebrać zestaw upominkowy - co w nim się znajduje, jest niespodzianką. 

- To może być ostatnie osobiste pofatygowanie się do wizyty w naszej siedzibie. Odtąd sprawy będzie można załatwiać zdalnie, przez internet - zachęca spółka.

Klienci już korzystający z tego udogodnienia też są upoważnieni do pobrania vouchera i odbioru prezentu, podobnie jak ci, którzy np. mieszkają w bloku, ale zainspirują do tego administrację swojej spółdzielni/wspólnoty mieszkaniowej lub innych odbiorców indywidualnych. 

Na razie liczba zarejestrowanych kont nie przekracza 400, 1/6 to klienci WB z terenu gminy Wasilków. Niedawno podczas festynu z okazji Dni Wasilkowa prezes Piotr Sokołowski zachęcał do tego osobiście zebranych, podarowując "od ręki" kilka zestawów upominkowych.

Krzysztof Kita, rzecznik Wodociągów Białostockich, w rozmowie z naszą redakcją tłumaczy, że akcja ta miała na celu zwiększenie efektu, zważywszy że mniej niż połowa zarejestrowanych korzysta z elektronicznej faktury. A o drzewa trzeba dbać.

- Konto w eBOK to rzeczywista wygoda, oszczędność czasu, energii, a także leśnego drzewostanu. Wybranie opcji "e-faktura" wpłynie na zmiejszenie zużycia papieru, a sprawy, które dotąd wymagały pofatygowania się osobistego do naszego biura, można załatwiać bez ruszania się z domu lub jakiegoś innego miłego miejsca. Dodatkowo, nagradzamy ciekawym upominkiem nie tylko tych, którzy korzystają z tych atutów, lecz również tych, którzy - sami nie mogąc (opcja dotyczy odbiorców indywidualnych) - namówią do tego innych - mówi Krzysztof Kita.

Przypomnijmy, że osoby, przedsiębiorstwa czy instytucje, które zarejestrują się w systemie eBOK, po zalogowaniu mogą np. składać wnioski o zmianę danych czy przeglądać online historię "współpracy" z WB. W systemie znajdą też zakładkę zawierającą dane z odczytów wodomierzy oraz podgląd faktur, złożą wniosek o otrzymywanie rachunków drogą elektroniczną. W miejscach, gdzie nie prowadzony jest elektroniczny odczyt wodomierzy, a klient nie będzie dostępny w zapowiedzianym terminie, by udostępnić dane pracownikowi WB, ma możliwość powiadomienia o tym online i zaproponowania dogodnej daty i godziny.

Funkcjonalności aplikacji eBOK:

- podgląd danych teleadresowych oraz zgłaszanie wniosków o ich zmianę;
- podgląd danych o zawartych umowach wraz z ich treściami, parametrami i obiektami, których umowy dotyczą;
- podgląd danych o wodomierzach i odczytach;
- składanie wniosków odczytowych;
- podgląd danych o fakturach wraz z ich treściami (w tym elektronicznych);
- pobieranie faktur w formatach PDF i XML;
- podgląd stanu konta (obciążeń finansowych oraz dokonanych wpłat);
- podgląd złożonych wniosków oraz składanie nowych;
- dostęp do powiadomień wysłanych przez przedsiębiorstwo.

Na terenie Białegostoku i gminy Wasilków spółka ma ponad 20 tysięcy klientów. Są to właściciele prywatnych posesji, jak też firmy, instytucje, a w przypadku budownictwa wielorodzinnego - wspólnoty bądź spółdzielnie czy Komunalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego.

Zainteresowani powinni odwiedzić stronę internetową www.wobi.pl, znaleźć wyróżnioną zakładkę "e-BOK", kliknąć w pole "zarejestruj się" i postępować zgodnie z instrukcją.

(Piotr Walczak)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do