Motoryzacja, Białystok potrzebuje obwodnic objechania obwodnic - zdjęcie, fotografia

Tego się nie da wytłumaczyć. To, co dzieje się każdego praktycznie dnia na Trasie Generalskiej, woła o pomstę do nieba. Samochody osobowe i TIR-y stoją w ogromnych sznurkach, bo wszystko się zapycha. Niezbędna jest przebudowa tego miejsca lub inna organizacja ruchu. Albo potrzebna jest obwodnica, która wyprowadzi ruch z obwodnicy.

O tym co się dzieje na Trasie Generalskiej piszemy już od dłuższego czasu. Urzędnicy wciąż udają, że nie czytają, a najbardziej im pasuje przemilczanie problemu. Tylko od tego problem nie znika. Wręcz jest coraz gorzej. Widać, że coś usiłują zdziałać, ale nie tędy droga. Bo kombinowanie z włączaniem i wyłączaniem świateł sygnalizacji świetlnej kompletnie nie załatwia niczego. Całe rozwiązanie drogowe przy zjeździe na Augustów jest zwyczajnie źle zaprojektowane. Przez to tworzą się bardzo długie sznury aut, które niekiedy do zjazdu czekają blisko godzinę lub i ponad godzinę – jeśli na Trasie Generalskiej zdarzy się stłuczka lub wypadek. Co akurat zdarza się co najmniej raz w tygodniu.

Po jednym z naszych ostatnich artykułów, na redakcyjnym fanpage rozgorzała bardzo burzliwa dyskusja. Mieszkańcy, w tym przede wszystkim kierowcy, potwierdzali nasze obserwacje, ale dokładali więcej słów, których niekiedy nie da się zacytować. Padł jednak w międzyczasie nawet pomysł jak ominąć to trudne do pokonania miejsce. Ale natychmiast internauta otrzymał od innego z naszych czytelników bardzo celną ripostę.

„(…) to sobie podjedź dalej i zawroć się na kolejnym skrzyżowaniu lub wcześniej jedź przez zawady. Znam jeszcze conajmniej 2 proste sposoby na szybkie objechanie tego. Czasem mam wrażenie, że niektórzy po prostu lubią stać w korkach” – napisał Michał (pisownia oryginalna).

Po to wywalone jest kilkanaście baniek na obwodnicę żebyś musiał objeżdzać i kombinować? Tak to było po staremu jak nie jesteś za młody żeby pamiętać. Super POlskie myślenie (…)” – odpisał Łukasz (także pisownia oryginalna).

Bo tak to właściwie wygląda. Nie po to obwodnica kosztowała miliony złotych, żeby ją teraz omijać. To się mija kompletnie z sensem jej budowy. Bo obwodnica służy dokładnie temu, żeby nią omijać zakorkowane miejsca, bez konieczności stania w tych korkach. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Co powinno akurat skłaniać urzędników do natychmiastowego rozwiązania tego problemu.

- Jak dzwoniłem do tego wydziału, co obsługuje nasz system do zarządzania ruchem i zgłaszałem problem, usłyszałem, że tam miało nie być korków i miało w ogóle nie być TIR-ów. Urzędnicy mi powiedzieli, że ich być nie powinno i dziwili się, że są – powiedział naszej redakcji Mariusz Jabłonowski.

Jakkolwiek kuriozalnie to nie brzmi, to chyba innego wyjścia nie ma, bo jak najszybciej powinna powstać obwodnica Trasy Generalskiej, która wyprowadzi ruch z obwodnicy. Bo każdego dnia i to na kilka kilometrów dalej, ustawiają się ogromne sznury aut w kierunku zjazdu na Augustów. Przejazd jest utrudniony ze Świętokrzyskiej i z innych ulic wychodzących na Trasę Generalską. Kto wie, może obwodnica lub nowe obwodnice powstaną. Białystok byłby wówczas pierwszym miastem w Polsce, które posiadałoby sieć obwodnic do obwodnic. Urzędnicy! To dla was nie powinno być wielkie wyzwanie. Fundowaliście już nam wiele innych bzdur.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska)

Reklama

Białystok potrzebuje obwodnic do objechania obwodnic komentarze opinie

  • Lukasz - niezalogowany 2018-06-11 22:23:47

    Rozwiązaniem nie jest budowanie nowej drogi a ograniczenie prędkości w tym miejscu aby wypadek powodował obrażenia umożliwiające przepchnięcie samochodu. W Białymstoku nie ma korków, tylko Białostoczanom się wydaje że są bo nie mieszkali gdzie indziej.

  • taki - niezalogowany 2018-06-12 11:49:22

    Lukasz, u ciebie wszystko z głową w porządku?

  • Lechu - niezalogowany 2018-06-13 20:24:18

    W Białymstoku buduje się drogi tak aby tworzyć sztuczne korki . Jadąc ma się wrażenie że drogi w większej części nie biegną wzdłuż kierunku jazdy.

  • gość 2018-06-30 21:37:44

    Panowie już wcześniej pisałem, że w następnym roku 2019r. będzie przetarg na budowę węzła Choroszcz w Łyskach i wtedy cały ruch TIR zostanie wyprowadzony poza miasto. Koniec inwestycji przewidziano na 2025r. i wtedy ponowny pomiar ruchu na węzłach da nam obiektywny obraz. Ale dostaliśmy 172mln na węzeł w Porosłach i Miasto musi dołożyć jeszcze 68mln zadłużając mieszkańców Białegostoku na inwestycję, która zupełnie nie jest nam potrzebna(wydajemy bezsensownie bo dostaliśmy za darmo) Nie będzie stracone dofinansowanie jeśli zrezygnujemy z inwestycji bo to dofinansowanie otrzyma Olsztyn może oni z pożytkiem wydadzą te środki.Po raz kolejny proszę o odpowiedz Miasta jak widzą przebudowę węzła w Porosłach przy obecnym ruchu.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"