Reklama

Koncerny Tytoniowe Mają Problem

Producenci papierosów po długiej batalii z amerykańskim Departamentem Sprawiedliwości w końcu mogą odetchnąć pełną piersią. Niestety wszystko wskazuje na to, że osiągnięty consensus będzie niezwykle kosztowny.

Chociaż koncerny Philip Morris, R.J. Reynolds, Lorillard i Atria zostały uznane winnymi naruszenia praw cywilnych i wprowadzania w błąd społeczeństwa dopiero niedawno ustalono w jaki sposób tytoniowi giganci mają odpowiedzieć za swoje czyny.

Władze spółek maja powody do zmartwień. Koszty publikacji całostronicowych sprostowań w niedzielnych wydaniach kilkudziesięciu największych dzienników oraz na ich witrynach internetowych nie są małymi kwotami. Nawet dla tak potężnych korporacji.
Jeszcze większe wydatki będą wiązały się z emisją całorocznych spotów w stacjach CBS, ABC i NBC.

Przy tych obciążeniach skorygowanie informacji o szkodliwości palenia na paczkach zdaje się być błahostką.

Polityka Departamentu Sprawiedliwości USA nieco nas dziwi. W Polsce od dawna nigdzie nie zobaczmy reklam wyrobów tytoniowych, a wysoka akcyza w stosunku do niskich zarobków skutecznie zniechęca kolejnych zapalonych palaczy.

(Opr. Maurycy)

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do