Reklama

Na Podlasiu zwrotów urzędowej korespondencji było niewiele

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył wysyłkę ponad 3,6 mln listów do płatników składek z informacją o nowym indywidualnym numerze składkowym. Niestety, część z nich nie została odebrana. Instytucja apeluje więc ponownie do przedsiębiorców o odbieranie korespondencji.

Blisko 2,5 mln listów z ZUS trafi do wszystkich aktywnych płatników składek, czyli pracodawców, prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze, opłacających składki za zatrudnioną nianię i osób robiących to dobrowolnie. Ponad 1,1 mln listów natomiast zostało skierowanych do nieaktywnych już płatników składek, którzy jednak mają do spłacenia zaległości. Zakład wysyłał całą korespondencję w trzech październikowych transzach.

Niestety aż ponad 90 tysięcy z wysłanych listów wróciło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jako korespondencja nieodebrana. Zakład będzie teraz wyjaśniał powody zwrotów i starał się dotrzeć z informacją o numerze rachunku składkowego do osób, które nie odebrały korespondencji. Trzeba pamiętać, że informacji o naszym indywidualnym numerze rachunku składkowego możemy zasięgnąć w każdej placówce ZUS. Pod adresem internetowym www.eskladka.pl działa z kolei wyszukiwarka numerów rachunków składkowych.

- Oddział w Białymstoku wysłał ponad 74 tysiące listów do przedsiębiorców. Do 31 października otrzymaliśmy 839 zwrócone korespondencje. Skala niedostarczonych listów w naszym regionie nie jest aż tak duża. Ze swojej strony  postaramy się, aby informacja o nowym numerze rachunku bankowego dotarła do każdego klienta, którego ta zmiana dotyczy - zapewnia Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego.

(P. Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do