Reklama

Płatności bezgotówkowe w urzędach mogą być bardziej powszechne

Do końca grudnia br. urzędy uczestniczące w Programie upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej mogą zgłaszać swój akces do konkursu organizowanego przez KIR pod hasłem „Warto bezgotówkowo”. Celem konkursu jest wspieranie wizerunku urzędu jako miejsca udostępniającego nowoczesne formy płatności. Zwycięskie urzędy wyposażą wybrane przez siebie jednostki edukacyjne w nowoczesny sprzęt cyfrowy. Organizatorem konkursu jest KIR, honorowy patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju.

Ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju i KIR, realizowany jest już od ośmiu miesięcy. Program zakłada bezpłatne wyposażenie urzędów wszystkich szczebli – wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin, starostw powiatowych w terminale POS i usługę WebPOS Paybynet. Liczba jednostek akceptujących płatności kartą lub telefonem stale rośnie. Do tej pory do Programu zgłosiło się ponad 1100 urzędów.

Popularyzacja płatności bezgotówkowych to korzyść zarówno dla klientów, jak i urzędów. Chcemy promować tę ideę. Dlatego aby zachęcić do włączenia się do Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, KIR ogłosił konkurs skierowany do urzędów. Chcemy zaangażować zarówno urzędy, jak i obywateli we wspólne promowanie bezgotówkowych płatności – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR.

W konkursie może wziąć udział każdy urząd, który przed 1 kwietnia 2017 r. nie akceptował płatności bezgotówkowych wykonywanych za pomocą terminali POS oraz WebPOS Paybynet (z wyłączeniem urzędów biorących udział w pilotażu), a także do końca grudnia br. podpisze umowę w ramach Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Urzędy mogą się zgłaszać do konkursu na stronie www.kir.pl/program do 31 grudnia. Wystarczy wypełnić formularz. Konkurs potrwa od stycznia 2018 r. do końca marca 2018 r.

Zgodnie z zasadami konkursu pięć zwycięskich urzędów wyposaży wskazane przez siebie jednostki edukacyjne działające na terenie gminy, powiatu etc. w jeden z sześciu nowoczesnych pakietów cyfrowych. Zwyciężą urzędy z największym wskaźnikiem udziału płatności zrealizowanych w terminalach POS i WebPOS Paybynet w ogólnej liczbie transakcji wykonanych na rzecz urzędu (gotówkowych i bezgotówkowych), dokonanych w urzędzie w I kwartale 2018 r.

Więcej informacji o Programie na stronie www.kir.pl/program oraz www.mr.gov.pl/bezgotowka.

(BL/ Foto: sxc.hu)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do