
22 marca to Światowy Dzień Wody. Idea tych corocznych obchodów - w 2018 roku przypadających 26. raz - służy zwróceniu uwagi na to, jak ważna jest słodka woda, wspiera też zrównoważone zarządzanie jej zasobami. Święto ustanowione zostało przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 22 grudnia 1992 r. Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej.
Wodociągi Białostockie przypominają o silnych relacjach łączących najstarsze w regionie przedsiębiorstwo komunalne z lokalną społecznością (w marcu mija 128 lat działalności), życząc mieszkańcom zadowolenia z jego usług.
- Życzymy przede wszystkim - w tym również sobie samym - utrzymywania ciągłości całodobowej dostawy czystej wody wodociągowej do wszystkich odbiorców - mówi prezes Wodociągów Białostockich Piotr Sokołowski.
W nawiązaniu do życzeń wspomina też o dużym przedsięwzięciu inwestycyjnym, którego celem jest poprawa gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji białostockiej. Projekt pod nazwą "Optymalizacja gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Białegostoku i Gminy Wasilków - I etap" kosztuje prawie 164,3 mln zł i jest współfinansowany z unijnego Funduszu Spójności w kwocie około 85,6 mln zł (52 proc.).
Przedsięwzięcie obejmuje 13 zadań inwestycyjnych, wykonywanych na trzech stacjach uzdatniania wody, w oczyszczalni ścieków oraz w kilkunastu rejonach miasta.
- Prace zlokalizowane w samym mieście polegają na budowie, rozbudowie i modernizacji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Część z nich, po zrealizowaniu, da okazję przyłączenia się do nowej sieci tych gospodarstw domowych, które jeszcze nie korzystały z dobrodziejstwa bieżącej wody i sprawnego, bezpiecznego dla środowiska odprowadzania płynnych nieczystości - tłumaczy prezes.
Zakończenie całego przedsięwzięcia planowane jest na 2021 r. Zarówno o postępach, jak i nieuniknionych, przejściowych utrudnieniach związanych z robotami, mieszkańcy będą informowani poprzez media.
Innym powodem do zadowolenia dla WB jest przekroczenie pułapu 500 kont zarejestrowanych w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta, tzw. eBOK-u. Zdalna, internetowa obsługa przynosi szereg ułatwień i widać, że indywidualni odbiorcy usług wodociągowo-kanalizacyjnych systematycznie się do niej przekonują.
- Wszystkie nasze działania podporządkowujemy priorytetowej zasadzie: odpowiedni standard usług przy powszechnie akceptowalnej cenie wody i ścieków - podsumowuje prezes Wodociągów Białostockich.
(P. Walczak / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie