Reklama

Węzeł Intermodalny będzie oddziaływał na środowisko

Swoje uwagi i wnioski mogą składać mieszkańcy Białegostoku w związku z planowaną inwestycją w postaci budowy węzła intermodalnego. Chodzi o środowisko naturalne, które może zupełnie inaczej funkcjonować, kiedy powstanie już cała inwestycja. Później ruszą kolejne prace związane z przebudową znacznego obszaru.

Od kilku lat Miasto Białystok próbuje doprowadzić do budowy węzła intermodalnego. Jest to bardzo duża inwestycja, głównie drogowa, w okolicy dworców PKS i PKP. Pierwotnie miała być tak zorganizowana, aby połączyć dworce i infrastrukturę dworcową z mającym się wybudować w pobliżu drugim centrum przesiadkowym w Białymstoku. Dziś wiadomo, że tak nie będzie. Mimo spotkań z przedstawicielami PKS oraz spółkami kolejowymi, każdy pozostał przy swojej inwestycji, więc czy nowe miejsce będzie funkcjonalne dla szeroko rozumianej grupy pasażerów, to obecnie poniekąd wróżenie z fusów.

Węzeł Intermodalny, to faktycznie inwestycja polegająca na budowie nowego centrum przesiadkowego, ale nie połączy ono obsługi pasażerskiej z dwóch blisko siebie położonych dworców. W praktyce sprowadzi się do budowy centrum podobnego, jakie funkcjonuje w Białymstoku przy Alei Piłsudskiego i Sienkiewicza. Oprócz tego ma powstać wiele nowych dróg, w tym estakada prowadząca w kierunku Zielonych Wzgórz i Leśnej Doliny. I to właśnie budowa dróg przede wszystkim może oddziaływać na środowisko naturalne. W ubiegłym tygodniu Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała obwieszczenie, które o tym zawiadamia. Jednocześnie informuje, że mieszkańcy, choć właściwie tylko strony postępowania, mogą zgłaszać swoje uwagi i wnioski w tej sprawie.

Wnioskowana inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów (…), dla których sporządzenie raportu może być wymagane. Przedmiotowe przedsięwzięcie będzie realizowane w części na terenie zamkniętym PKP (Działki nr 541/13 obręb 3 Antoniuk, 419/31, 419/59 obręb Marczuk), dlatego zgodnie z art. 75 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla całego przedsięwzięcia wydaje regionalny dyrektor ochrony środowiska, w tym konkretnym przypadku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku” – czytamy w obwieszczeniu.

Wymienione wyżej obszary, to nie jedyne miejsca, w których realizowana będzie budowa węzła intermodalnego. Między innymi powstanie tunel pod torami wybiegający w kierunku ulicy św. Rocha, przebudowana ma być ulica Bohaterów Monte Cassino, Łomżyńska, część ulicy Kopernika, Zwycięstwa, Kolejowa oraz kilka innych miejsc. Pojawią się przede wszystkim nowe drogi, choć przy okazji Miasto Białystok ma zamiar kupić nowe autobusy miejskie.

Swoje uwagi lub wnioski do uwarunkowań środowiskowych można składać do RDOŚ w Białymstoku, w formie pisemnej lub elektronicznej bez konieczności sygnowania ich podpisem elektronicznym. Zainteresowanych po więcej informacji odsyłamy do treści obwieszczenia, w którym podane są dokładniejsze szczegóły. Są dostępne pod tym linkiem: http://www.bip.bialystok.pl/wladze/aktualnosci/obwieszczenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-bialymstoku-z-dnia-15-lutego-2017-r-w-sprawie-wydania-decyzji-o-srodowiskowych-uwarunkowaniach-dla-przedsiewziecia-pn-budowa-intermodalnego-wezla-komunikacyjnego-w-bialymstoku.html.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maicorowska/ Foto: BI-Foto)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do