Reklama

Więcej nabiału w sklepach



Kilka dni temu Polska Izba Mleka zorganizowała konferencję, podczas której producenci wyrobów mlecznych mieli okazję lepiej poznać swoich handlowych partnerów. Wydarzenie stanowi niezwykle ważny  krok w kierunku zacieśnienia współpracy pomiędzy sektorem mleczarskim a sieciami detalicznymi.

Spotkanie odbyło się w dniach 23-24 października. Jego idea zrodziła się z potrzeby zwiększenia dostępu do wyrobów nabiałowych w sklepach małoformatowych i supermarketach. Tego typu placówki handlowe nadal mają 50% udział w rynku, a polscy konsumenci wykazują wyraźną chęć do dokonywania zakupów w punktach położonych „w pobliżu”.

W zakres bogatego programu eventu weszły prezentacje przedstawicieli wybranych producentów i sieci detalicznych, dyskusja panelowa, tworzenie koncepcji i rozwiązań w zakresie rozwoju wzajemnej współpracy oraz bezpośrednie spotkania i kontakty handlowe. Funkcję moderatora pełnił Andrzej Kondej, właściciel firmy badawczej Kondej Marketing, który wspólnie z Polską Izbą Mleka opracował merytoryczny program konferencji.

W konferencji branżę mleczarską reprezentowali przedstawiciele liczących się polskich producentów, takich jak: SM Mlekpol, OSM w Piątnicy, SM Mlekovita, SM Spomlek, OSM Sierpc, OSM w Skierniewicach, OSM Łowicz, Spółdzielnia Obrotu Towarowego w Białymstoku, PPH Zarębski, ZUH Robico i Handlowa Korporacja Mleczarska. Z kolei, handel detaliczny reprezentowali operatorzy sieci ogólnopolskich i regionalnych, w tym: Partnerskiego Serwisu Detalicznego (sieć Gama), Polskiej Grupy Supermarketów (sieci Top Market, Minuta 8, Delica), Detalu Polskiego (sieci: Kropka, Poziomka, Piotruś Pan, Dobry Sklep i Fresz), Grupy Chorten, Kefirek,  Polskiej Sieci Handlowej "Nasz Sklep" S.A., Czerwonej Torebki, Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców Polskich Razem (sieć Lewiatan).

Ze strony przemysłu mlecznego interesujące stanowisko przedstawili: Rafał Kowalski( OSM Sierpc), Jacek Humeniuk (SM Spomlek), a także Marek Kowalczyk (Spółdzielnia Obrotu Towarowego w Białymstoku).
Reprezentant OSM Sierpc omówił handel z sieciami małoformatowymi z punktu widzenia producenta. Zwrócił szczególną uwagę na znaczenie sprzedaży numerycznej, która powinna być podstawą relacji handlowych między producentem a siecią detaliczną.

Marek Kowalczyk podkreślił znaczenie wyspecjalizowanego dystrybutora w zakresie zaopatrzenia mniejszych sieci i pojedynczych sklepów. Z kolei  Jacek Humieniuk wskazał na ważną rolę sklepów osiedlowych w sprzedaży serów, która – ze względu na niski poziom wiedzy konsumentów wymaga doradztwa i wsparcia promocyjnego. Reprezentant SM Spomlek przedstawił konkretne propozycje m.in. w zakresie promocji i szkoleń produktowych, które mogą znacznie wzmocnić relacje handlowe producenta z sieciami detalicznymi.

Koncepcje i merytoryczne rozwiązania w zakresie współpracy handlowej były szeroko dyskutowane na forum oraz w grupach składających się z przedstawicieli producentów i handlu. Mocną stroną wydarzenia była również możliwość wzajemnego poznania specyfiki obu branż oraz nawiązania bezpośrednich relacji personalnych, które umożliwią nawiązanie nowych kontaktów handlowych. Idea konferencji, pozytywna ocena uczestników oraz ich zaangażowanie motywuje Polską Izbę Mleka do zorganizowania podobnego forum na wiosnę przyszłego roku.

(Źródło: Polska Izba Mleka)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do