Reklama

Elementy wyposażenia samochodów pod kontrolą



Inspekcja Handlowa skontrolowała elementy wyposażenia samochodów. Pod lupę wzięto linki holownicze, łańcuchy i pasy do mocowania ładunków oraz uchwyty rowerowe.

Na 309 skontrolowanych produktów nieco więcej niż 1/3 została zakwestionowana.

- Zastrzeżenia dotyczyły najczęściej nieodpowiedniego oznakowania produktów – mówi serwisowi infoWire.pl Paweł Ratyński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Celem kontroli było sprawdzenie, czy produkty, które użytkownicy samochodów kupują we własnym zakresie, nie stwarzają zagrożenia dla innych uczestników ruchu.

- Cieszy nas fakt, że przedsiębiorcy, których produkty nie spełniały wymagań dotyczących oznakowania, dobrowolnie dokonywali korekty – dodaje ekspert.

Poważniejsze niedociągnięcia inspektorzy stwierdzili jedynie w trzech partiach linek holowniczych.

- Dwie nie spełniały norm dotyczących odległości między holowanymi pojazdami, natomiast jedna była niedostatecznie wytrzymała – wyjaśnia Paweł Ratyński. Wadliwy towar został wycofany ze sprzedaży.

Pamiętajmy, że elementy wyposażenia samochodu montujemy samemu. Instrukcja obsługi musi być napisana w języku polskim i ma być zrozumiała oraz wyczerpująca.

A co możemy zrobić, jeśli kupiony przez nas towar okazał się wadliwy? W przypadku transakcji internetowych przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru. Od 25 grudnia mamy na to 14 dni.

- Pamiętajmy, że wadliwy produkt zawsze powinniśmy reklamować u sprzedawcy. W zależności od usterki możemy zażądać wymiany, naprawy lub zwrotu pieniędzy – przypomina ekspert.

(Źródło: infowire.pl/ oprac. Cezarion/ Foto: KZ.)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do