
Chcesz zwiększać wyniki sprzedaży? Dążysz do tego, by większość wizyt na twojej stronie internetowej kończyła się zakupem? By to osiągnąć, poznaj swojego klienta. Dowiedz się, kim jest, jakie komunikaty do niego trafiają i co powstrzymuje go przed sfinalizowaniem transakcji na twojej stronie. Pomoże ci w tym analityka internetowa — sprawdź poniższy artykuł, by dowiedzieć się, na czym polega i jakie korzyści przyniesie ci jej wdrożenie.
Analityka ma na celu zebranie i przeanalizowanie danych ze strony internetowej. Pozwoli ci dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po twoim sklepie. Dzięki niej poznasz swojego klienta. Jego wiek, płeć i to jakie hasła do niego przemawiają. Te informacje umożliwią ci stworzenie w przyszłości trafnych reklam, które trafią w potrzeby użytkowników i skłonią ich do zakupów.
Analityka internetowa pokaże ci również, w którym momencie internauci opuszczają twoją stronę. Może napotykają przeszkodę, zniechęcającą ich do zakupów. Rezygnują, widząc wymaganą rejestrację? Wychodzą przy metodach płatności? Raport zachowań klientów pomoże ci wyłapać błędy i pozbyć się barier, które hamują ich przed finalizacją zamówienia. Dzięki temu zmniejszy się liczba osób, które tylko przeglądają witrynę, a zwiększy tych, które składają zamówienie. Dla ciebie oznacza to wzrost sprzedaży!
Reklamy to świetny sposób na zdobycie nowych klientów. Ich rodzajów jest jednak bardzo dużo: Google Ads, Facebook Ads, newslettery, artykuły sponsorowane czy influencer marketing. Analityka pozwoli ci dowiedzieć się, która droga promocji jest dla twojego produktu najskuteczniejsza. Pokaże ci też, skąd najczęściej przychodzą do ciebie nowi użytkownicy — klikają w linki w mediach społecznościowych czy czytają artykuły?
Zbierając informacje o swoich potencjalnych klientach, dowiesz się, jaki sposób jest najskuteczniejszy i najbardziej efektywny, a w co nie opłaca się inwestować. Nie tylko trafisz do nowych odbiorców, ale też zaoszczędzisz na bezcelowej promocji swojego biznesu!
Analityka to także świetny sposób na to, by sprawdzić, czy przyciski CTA (call to action — wezwanie do określonego działania, np. zapisania się do newslettera) spełniają swoją funkcję. Jeżeli użytkownicy rzadko podejmują czynności, na których ci zależy, warto przeformułować hasła CTA i na bieżącą sprawdzać ich efektywność.
Zbieranie i analiza danych pozwolą ci stworzyć wyrażenia, które najlepiej oddziałują na twoich odbiorców i przynoszą efekty, na których ci zależy. Dzięki temu na swojej stronie umieścisz teksty, które naprawdę trafiają do potencjalnych klientów i przekonują ich np. do dodania produktu do koszyka i finalizacji zamówienia.
Analityka internetowa to świetny sposób na to, by tworzyć reklamy, trafiające w potrzeby użytkowników, a następnie, aby dystrybuować je na odpowiednich platformach i stronach (tam, gdzie klienci najczęściej klikają w materiały sponsorowane).
Te czynności, w połączeniu z usprawnieniem działania strony internetowej pozwolą ci zwiększyć liczbę sprzedawanych produktów. Trafisz do nowych klientów, którzy łatwo i sprawnie poruszając się po sklepie, chętniej zrobią w nim zakupy. Zaufaj agencji doświadczonej w analityce i ciesz się zwiększoną sprzedażą i większymi zyskami!
(Artykuł partnerski)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie