
Rozpoczął się kolejny remont na podlaskiej kolei. Prawie pół miliarda wyda PKP Polskie Linie Kolejowa za remont odcinka Sadowne - Czyżew. To część niezwykle ważnej także dla Podlasia trasy Rail Baltica, która łączy stolicę Podlasia i Białystok. Zmodernizowane będzie 35 kilometrów, na którym pojawi się 12 nowych peronów wyposażonych w ławki i wiaty. Całość ma być przystosowana do poruszania się osób niepełnosprawnych.
W stacji w Sadownem inwestycja już została wykonana: pojawiła się nowa krawędź peronu, nowe oświetlenie oraz oznaczenie. Pojawił się też nowy tor, który ma nową sieć trakcyjną. Przebudowany zostanie też w całości dworzec Małkinia oraz nowe tory i trakcję. Powstanie także przejście podziemne dostosowane dla niepełnosprawnych. Zbudowany został już budynek Lokalnego Centrum Sterowania.
Niestety ma to swoją cenę: w trakcie prowadzonych prac na odcinku Sadowne-Czyżew wszystkie pociągi poruszają się po jednym torze – tuż obok prowadzonych obecnie prac i przez to znacznie wolniej.
Ma być szybciej. Transport kolejowy: pociągi po zakończeniu inwestycji rozpędzą się do szybkości 160 km na godzinę, a zmodernizowane przejazdy kolejowe i nowoczesne urządzania sprawią, że będzie jednocześnie bezpieczniej. Roboty na odcinku Sadowne-Czyżew mają zakończyć się pod koniec 2019 r. Cała trasa z Czyżewa do Białegostoku ma zostać oddana do 2021 r. Gdy wszystkie prace będą już skończone, czas podróży na trasie Warszawa-Białystok wyniesie mniej niż 2 godz.
(PS/ Foto: pixabay.com/ railroad-tracks)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
"To część niezwykle ważnej także dla Podlasia trasy Rail Baltica, która łączy stolicę Podlasia i Białystok."... To jakie miasto jest stolicą Podlasia? :P