Reklama

Radni nie godzą się na nową szkołę, ale zgadzają się na filię istniejącej

Nowej szkoły dla czwórki uczniów na razie nie będzie. Rada Miasta przyjęła stanowisko, w którym zwróciła się do prezydenta Białegostoku o utrzymanie filii szkoły specjalnej nr 16 w Białymstoku przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Jeśli prezydent przychyli się do tego stanowiska od września tego roku uczniowie będą mogli przysposabiać się do zawodu w dotychczasowym miejscu.

Zgodnie z wnioskiem Komisji Edukacji pod głosowanie zostało poddane stanowisko Rady Miasta. To w nim zawarto prośbę do prezydenta Białegostoku o pozostawienie dla chętnych filii szkoły nr 16 w Białymstoku, która działałaby od nowego roku szkolnego – jak dotychczas – w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. I to stanowisko zyskało ostatecznie poparcie większości radnych. Następny ruch należy już do prezydenta Białegostoku.

Rodzicom kilku dzieci oraz dyrekcji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego takie stanowisko się nie podoba. Od początku domagali się utworzenia w Ośrodku odrębnej szkoły, która na chwilę obecną miałaby kształcić czterech uczniów. Być może w kolejnych latach uczniów byłoby więcej, ale możliwe też, że uczniów byłoby mniej lub w ogóle żadnego. Sprawę tę opisywaliśmy dość szeroko jeszcze z minioną niedzielę (czyt. TUTAJ) i wyjaśnialiśmy zawiłości związane z nagłym zainteresowaniem potrzebami kilku rodziców oraz nauczycieli.

- Apelujemy do pana prezydenta, by umożliwił kontynuowanie nauki absolwentom Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w oddziale szkoły przysposabiającej do pracy w dotychczasowej placówce – argumentowała radna Agnieszka Rzeszewska, szefowa Komisji Edukacji.

- Rzeczywiście rozchodzi się o niewielką liczbę dzieci, ale to też nie chodzi o tworzenie protezy, jaką byłby oddział. Tylko najlepiej, jak w jednej placówce jest jeden gospodarz. Dlatego my, jako Platforma Obywatelska, jesteśmy za tym, aby szkoła przysposabiająca do pracy powstała tak, jak powinna powstać. Nie, jako proteza czegoś co funkcjonuje w innym miejscu, bo tu by była szkoła filialna – nie wiem nawet jak to nazwać – argumentował odmienne stanowisko radny Tomasz Janczyło.

- Oddział nie zaspokaja potrzeb uczniów tych najsłabszych, którzy teraz uczą się oddziale zespołu szkół nr 16. Poza tym ograniczenie tego oddziału do czterech uczniów jest niesprawiedliwe w stosunku do kolejnych absolwentów. Bo w tym roku szkolnym będzie ich sześciu, w kolejnych latach będą kolejni. W oddziale jest brak realizacji oferty edukacyjnej, brak jest zajęć z pedagogiem, psychologiem – mówiła Anna Basa, jedna z matek, które chcą utworzenia szkoły zamiast utrzymania oddziału szkoły nr 16 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym.

Absolwenci, który opuszczą mury Ośrodka jednak niekoniecznie muszą kontynuować naukę w filii, ani tym bardziej w nowej szkole. Część z niepełnosprawnych uczniów z uwagi na stopień upośledzenia może nie być zdolna do kontynuacji nauki w ogóle. Inni mogą chcieć zmienić otoczenie i pójść uczyć się w szkole nr 16 na Zwycięstwa. To także podkreślała radna Rzeszewska, jako argument za utrzymaniem filii zamiast tworzenia nowej szkoły.

Ostatecznie radni zdecydowali, że nie będą powoływać nowej szkoły dla czterech uczniów, która to szkoła być może z powodu braku uczniów w kolejnych latach straci w ogóle rację bytu. Ich zdaniem bardziej racjonalne jest utrzymanie dotychczasowej organizacji kształcenia specjalnego, czyli utrzymanie oddziału szkoły nr 16 przy Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym. Teraz decyzja należy już do prezydenta Białegostoku, który może przychylić się do wniosku Rady Miasta, albo zdecydować o zamknięciu filii szkoły od nowego roku szkolnego.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: BI-Foto)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-27 19:04:42

    Białystok to prawdziwy zaścianek. Zakute łby, bo inaczej nie można określić większości radnych, nie dały sobie wytłumaczyć, że rodzic dziecka niepełnosprawnego też chce mieć możliwość wyboru szkoły średniej dla swego syna czy córki. Jesteśmy jedynym tak dużym miastem w Polsce, gdzie Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nie ma w swojej ofercie edukacyjnej Szkoły Zawodowej. W białostockim grajdołku układ mocno się trzyma, a bezczelna, arogancka "dziennikarka"(na miano dziennikarza nie zasługuje) bezkarnie w kolejnych tekstach pisze ewidentne bzdury. WSTYD.OBY DO NASTĘPNYCH WYBORÓW.DO TEGO CZASU W BIAŁOSTOCKIM CIEMNOGRODZIE ŻADNYCH ZMIAN NA LEPSZE NIE BĘDZIE.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-27 23:17:46

    Dziwi mnie z jaką łatwością rodzice którzy cały ten zamęt rozkręcili uzurpują sobie prawa na co mają iść pieniądze które pochodzą z podatków obywateli, wiedząc że do tego garnka raczej nie wkładają, a biorą już od lat. Sytuacja w Polsce znacznie się poprawiła w zakresie pomocy tym rodzinom,a tym rodzicom mało i mało. Apeluję o to żebyście przestali. Wzbudzacie tylko taką postawą niesmak i krzywdzicie w ten sposób inne rodziny co borykają się z takimi samymi problemami jak Wy. Z natury jestem tolerancyjnym i wyrozumiałym człowiekiem, ale nawet mi już zaczyna się zaciskać pięść w kieszeni gdy dostrzegam taki egoizm, roszczeniowość, awanturniczość, manipulację emocjami, w pewnym sensie groźby i zastraszanie że spotka kogoś choroba. O wyzwiskach i szarganiu dobrego imienia radnych,dziennikarzy nie zapominając. Miasto Białystok jest małym miastem, a w małych miastach nie ma wyborów. W mieście Białystok nie ma nawet wszystkich możliwości bo to nie jest jakaś aglomeracja. A podatnicy nie płacą podatków po to żeby realizować zachcianki rozchisteryzowanych ludzi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 07:24:36

    Awanturnicy i nic więcej

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 08:32:24

    Na dobre imię radni to zasługują tylko w ocenie obywateli.Dlaczego takim problemem jest druga szkoła???Bo rodziny i znajomi co poniektórych radnych są zatrudnieni na ul.Zwycięstwa.Bo straci swój etat zastępca zajmujący się filią w Ośrodku.Bóg jeden wie co łączy jeszcze ich tak spójnie z tą szkołą,tak zajadle walczą.Pieniądze???To musi wchodzić w rachubę.Układy, układziki.Atakują Prezydenta żeby nikt czasem nie patrzył na ich ręce.Odwracają uwagę.Mówią o 4 -ce dzieci,a w nowym roku szkolnym dojdzie 6-stka..A rodzice z bliskich Szkół Specjalnych w naszym mieście co mają zrobić ze swymi dziećmi??? Oddać do 16-stki, bo taki jest plan.Jeśli jest subwencja na każde dziecko ze sprzężeniami w kwocie 5tyś zł miesięcznie, to warto mieć znajomości w Radzie Miasta.Czy ktoś w takiej sytuacji patrzy na dobro dobro dzieci i ich rodzin??? TO JEST CAŁA PRAWDA.DYKTATURA I UKŁADY!!!! Panie Blogerze Pana komentarze nijak się mają do rzeczywistości.I nikt nikogo nie oczernia,bo taka jest prawda.W innych miastach Radni nie tworza takich sztucznych problemów!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 09:26:26

    Z wypowiedzi tych rodziców wynika, że pieniądze w tym wszystkim nie są ważne!! To chyba żart - więc jeśli według nic to nie problem to niech własne wyłożą i założą własną szkołę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 09:29:30

    Widzicie rodzinę i znajomych w ZS16, a nie dostrzegacie koligacji rodzinnych prezydenta z dyrekcją Ośrodka?! Dziwne ... Prawda?!!! W związku z tym myślę, że nie macie prawa mówić o układach! Żałosne jest to, w jaki sposób dążycie do utworzenia szkoły i jakie prezentujecie przy tym zachowanie. Jeżeli ktoś miał możliwość uczestnictwa na sesji rady czy też komisji edukacji, to wie co mam na myśli. Proponuję zająć się swoimi dziećmi, a nie całą energię poświęcać na "bicie piany".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-28 10:30:20

    Jak to łatwo szastać pieniędzmi i etatami ludzi którzy mogą stracić pracę gdy się siedzi w domku a dziecko oddaje się do szkoły albo nawet internatu....a pieniążki się należą co miesiąc,....przypomina mi to niestety czarny humor z wystawieniem zwłok babci w oknie żeby jeszcze rentę wyrwać. Okropne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 10:32:20

    A ja mam pytanie? Kto w tym mieście w ogóle dopuścił do tej dyskusji i kto jest za to odpowiedzialny? Tematem szkoły dla czworo dzieci przez blisko dwa miesiące zajmowali się radni ponad trzystu tysięcznego miasta!!!! Przecież ten wniosek powinien odrzucić jakikolwiek pierwszy lepszy urzędnik. To jest wstyd dla władz naszego miasta, że tego typu wnioski nie są filtrowane i nie odpadają na samym początku. Czy radni naszego miasta zajmują się tylko tego typu wnioskami? Więc w jaki sposób się przyczyniają do rozwoju naszego miasta i czyje interesy mają reprezentować - miasta czy prezydenta? Wstydzę się za radnych PO. Rozumiem, że jak będę miał pomysł by w Białymstoku powstał ośrodek lotów kosmicznych (pewnie parę osób w mieście było by chętnych) to Państwo Radni również tak wnikliwie zajmą się tym tematem. Czy to nie jest jakiś absurd??? Ta sytuacja w normalnym mieście nie maiła by miejsca!!! Jak te miasto jest zarządzane i czy ktoś to ogarnia? Czy my mieszkańcy nie mamy prawa wymagać by rada miasta zajmowała się naprawdę poważnymi tematami??? Przecież od ich decyzji zależy rozwój i przyszłość naszego miasta! Ktoś to powinien skontrolować i jeszcze wyciągnąć konsekwencje, za to, że tym wnioskiem w ogóle zajmowała się rada miejska! Nie wiem jakie logiczne wnioski mogły by zdecydować o utworzeniu w naszym mieście oddzielnej szkoły dla czworo uczniów? Rodzice piszą, że w przyszłym roku może będzie dziesięcioro dzieci - poważnie? Dlaczego te dzieci mają mieć jakieś większe przywileje w stosunku do innych dzieci niepełnosprawnych?? Dlaczego mają się uczyć w innej szkole niż ich inni rówieśnicy z takim samym stopniem niepełnosprawności?? Każdy mieszkaniec Białegostoku może wyrobić sobie zdanie jak nasze miasto jest zarządzane, a przy okazji wyrobić zdanie na temat czym zajmują się Radni i przy okazji zobaczyć jak Pan Prezydent załatwia swoje prywatne sprawy płacąc naszymi pieniędzmi czyli podatkami bo jak inaczej można nazwać załatwianie kolejnej posady dla przyszłej teściowej swojego syna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz Jakonuk 2017-03-28 12:32:40

    Sprytne i chytre było zagranie truskolaskiego.To on podrzucił radzie kukułcze jajko zeby mieszkancy atakowali rade w razie odmowy.Naprawdę przebiegły i idealny plan.Niestety wszyscy dowiedzieli sie prawdy i gromy spadaja na truskolaskiego.Dobrze ze w radzie pani RZeszewska ma prawdziwe meskie jaja - nie te kukułcze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-28 13:59:01

    Jak ktoś już wyżej słusznie zauważył dlaczego dzieci z Osrodka miałyby być w wątpliwy sposób uprzywilejowane mając możliwość pozostać w murach swojej starej szkoły? A inne dzieci z innych podstawówek specjalnych są gorsze?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-28 14:29:54

    Wszystkie ośrodki w Polsce są jednym wielkim nieporozumieniem. Jak można dopuścić do sytuacji żeby w jednym budynku, w jednym internacie, mieszkały dzieci z dorosłymi niepełnosprawnymi intelektualnie, gdzie popęd seksualny często dominuje nad intelektem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 14:47:01

    Ciemnogród,banda cwaniaków. W 2018 roku zmieni się stosunkowo procent radnych pisu w Radzie Miasta.I będzie Szkoła nr.2 moi kochani :) Ten się śmieje kto się śmieje ostatni ,pozdrawiam :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 15:28:10

    A ja proponuję zacząć tworzenie podstawówek czteroosobowych - przy okazji podniesie poziom edukacji. Czy "normalnym" dzieciom należy się mniej?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 15:29:14

    Ciemnogród to będzie jak powstaną takie zachcianki za publiczne pieniądze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 15:32:36

    Radni przed wyborami zastanowią się przed głosowaniem za projektem powstania nowej szkoły - bo rozliczą ich za to wyborcy. A raczej głosy wyborcze czterech rodzin + nauczycieli ośrodka nie zapewnią im wygranej :) Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-28 16:25:20

    Ludzie. Tak pragniecie mieć 2 szkołę stwórzcie ją sami. Wyłóżcie na nią swoje pieniążki, weźcie się do pracy. Zajmijcie się swoimi dziećmi sami i nie spychajcie odpowiedzialności za swoje dzieci na barki podatników. Podatników w chwili poczęcia nie było. W sumie uważam że rodzic który posyła dziecko do państwowej szkoły nie powinien dostawać pieniędzy. Gdy dziecko jest w szkole ma zapewnioną opiekę, więc rodzic powinien iść do pracy. Ja jako podatnik rozumiem że każdemu może przytrafić się dramat i nie mam nic przeciw temu żeby pomagać w nieszczęściu, ALE w granicach zdrowego rozsądku. Jest cienka granica między pomaganie a poczuciem że jest się wykorzystywanym.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-28 20:25:00

    Czy radni wiedzą ile uczniów ze wszystkich szkół specjalnych w tym roku kończy szkołę? Ile potencjalnie w przyszłym roku uczyć się będzie w Zawodówce Specjalnej? Komu ten kit wciskacie że chodzi o 4 dzieci? Ci rodzice walczą za wszystkie placówki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-29 07:52:12

    Nie rozumiem tej nagonki na 16. I walki o inną szkołę bo 16 jest niedobra. Jak jest taka zła i stanowi zagrożenie dla młodzieży, to wręcz ją zamknąć trzeba bądź kadrę wymienić. Od samego gadania chleb się nie upiecze. Skoro nie ma podstaw i prawdziwych przesłanek co do zamknięcia 16 to nic nie rozumiem. Jest szkola która nie odmawia przyjęcia ucznia. Uczniowie nie muszą czekać na miejsce, nie muszą zdawać egzaminów wstępnych jak młodzież w normie. Wystarczy ze rodzic przyjdzie złoży dokumenty i uczeń będzie zaopiekowany. Każdy uczeń zostaje przyjęty. Nie ma lęku ze nie zdam, że mnie nie przyjmą bo na jedno miejsce jest 5 osób. I ciągle jest źle? ,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-29 08:22:04

    Wystarczy na tydzień dać pod opiekę dziecko niepełnosprawne intelektualnie i ze sprzężeniami Panu blogerowi,szczekającemu jak pies przy bramie Rady Miejskiej.Gdyby na jego tylko ramiona spadła odpowiedzialność,czy udało by mu się podjąć pracę ? Nie mając pomocy od bliskich,ale grosza też nie dostaniesz na życie(taka jest twoja propozycja), bo żona znajdzie kochanka i zostawi cię z problemami. To jest twoja wizja, więc mówię Ci po trzech dniach opieki byś padł. Ty oceniasz życie tych ludzi,gdzie ich dzieci całe życie są dziećmi prowadzonymi za rękę.W wieku 18 lat nie zrobią zakupów,nie wyniosą śmieci,nie wyprowadzą psa,nawet po sobie nie sprzątną.Matki na rękach niosą je do wanny aby je umyć.Nawet idąc do sklepu muszą ze sobą zabierać dziecko. Czy Ci ludzie mają prawo zrelaksować się,wyjść do kawiarni,do kina, odwiedzić rodzinę, znajomych. Wyjechać do Paryża na weekend. Chorzy ludzie nie są akceptowani w naszym egoistycznym społeczeństwie. Ty podludziu jakim prawem oceniasz ich życie !!! Mądry człowiek czytając Twoje wypowiedzi oceni Twoją inteligencję, a głupi i tak nie zrozumie. Należysz do tej drugiej kategorii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-29 10:38:25

    Osobiście znam ludzi którzy oboje pracują i mają takie dziecko które trzeba będzie prowadzić za rękę do końca życia. Osobiście znam samotną matkę która ma agresywnego młodzieńca w domu i bierze go za rękę i....idzie z nim do pracy. Takim ludziom chcę pomagać. Takich ludzi podziwiam. Tacy ludzie są godni naśladowania. Są wzorem. Ci co roszczą sobie prawa i krzyczą trzymając syna w internacie a na fb umieszczają zdjęcia z wakacji w Bułgarii nie rozumiem. Po prostu nie rozumiem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-29 13:09:42

    Zgadzam się z zapewnieniem pomocy dla tych dzieci i ich rodziców, ale nadal nie rozumiem co ma do tego powstanie nowej szkoły - to nic nie zmienia. Niestety dziecko przecież raptem nie wyzdrowieje. Tak naprawdę przecież chodzi tylko o zapewnienie dobrej opieki tym dzieciom.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2017-03-29 14:53:42

    Ile dzieci w normie NIGDY nie było na żadnych koloniach o Paryżu i Bułgarii nie wspominając.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-29 17:20:10

    Maciorowska, sama na siebie zarabiasz pisząc komentarze ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mosiek - niezalogowany 2017-03-29 21:40:02

    Postawa tych rodziców jest nie do przyjęcia... Nauczyli się, że jak się pruje gębę, to się dostaje więcej i więcej. Zwyczajne pieniactwo.A może pora znaleźć pracę i przestać żyć z pieniędzy podatników? Te dzieci i tak nie mają żadnej przyszłości - ze szkołą czy bez ich los jest przesądzony, prędzej czy później czekają ich DPS-y czy jakieś stowarzyszenia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2017-03-30 08:54:48

    Zgadzam się! Postawa tych rodziców jest strasznie roszczeniowa! ma być tak, jak chcą i już!!! Jak się nie udało, to wszyscy są beznadziejni, źli i generalnie jeden wielki ciemnogród! A oni ... tacy biedni, pozostawieni samym sobie, bez możliwości wyboru ... Jak Wam nie wstyd?! Nieustannie gracie na emocjach i to skrajnych! Od wzbudzania poczucia winy i litości nad "biednymi umęczonymi bezradnością życia w ciemnogrodzie" do chamskiego wręcz obrzucania błotem tych, którzy mają śmiałość mieć inne zdanie i to poparte argumentami!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do