
Budimex jest odpowiedzialny za budowę fragmentu przyszłej drogi ekspresowej S19 na odcinku Haćki - Bielsk Podlaski Zachód (z węzłem) oraz odcinka drogi krajowej nr 66, która zostanie przebudowana w zakresie umożliwiającym skomunikowanie z drogą ekspresową. Na odcinku wykonano już m.in. pierwsze fundamenty oraz podpory obiektów mostowych. Wartość kontraktu wynosi ok. 326 mln zł brutto. To kolejny odcinek międzynarodowej drogi Via Carpatia, a pierwszy w województwie podlaskim, realizowany przez Budimex.
W ramach zadania, poza zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej S19 o długości dziewięciu kilometrów oraz drogi krajowej nr 66 o długości 2,16 km, wykonane będzie połączenie istniejącej drogi krajowej nr 19 poprzez wybudowanie łącznic oraz ronda, które zostanie zlokalizowane przed wjazdem do Bielska Podlaskiego od strony Białegostoku. W zakres robót drogowych wchodzi również budowa węzła "Bielsk Podlaski Północ" z łącznicami, węzła "Bielsk Podlaski Zachód" z dwoma średnimi rondami stanowiącymi elementy węzła oraz skrzyżowania typu czterowlotowe rondo średnie łączące projektowane przełożenie DK66 z istniejącą drogą krajową 66.
Łącznie w ramach inwestycji ma także powstać siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych i dwa przejścia dla zwierząt. Oprócz wymienionych prac inwestycja będzie obejmowała wykonanie obwodu drogowego na węźle "Bielsk Podlaski Zachód" wraz z m.in. budynkami, parkingiem i magazynem soli.
Jesteśmy zdeterminowani, by zrealizować ten projekt zgodnie z najwyższymi standardami. Pojawiły się już pierwsze podpory i fundamenty obiektów mostowych, a roboty mostowe w kolejnych dniach będą systematycznie postępowały. S19 to istotny fragment (drogi - przyp. red.) Via Carpatia, a co za tym idzie - wielkie ułatwienie komunikacyjne i ważna trasa zarówno z lokalnej, jak i międzynarodowej perspektywy. Cieszymy się, że nasze know-how i kompetencje infrastrukturalne mogą być wykorzystywane w tak istotnych projektach - mówi Robert Gromala, dyrektor kontraktu w Budimex SA.
Obecnie trwające prace związane są z realizacją wzmocnień, wykonaniem wykopów oraz nasypów, przebudową kolizji elektrycznych, wodociągowych, sanitarnych, teletechnicznych, gazowych. W ramach realizacji zadania do wykonania będzie ok. 410 tys. m sześc. wykopów, 590 tys. m sześc. nasypów, 30 tys. m sześc. wymian, co daje ponad milion metrów sześciennych robót ziemnych. Przy robotach bitumicznych zostanie zużytych ponad 175 tys. ton mas bitumicznych.
Całość drogi ekspresowej S19 ma być częścią międzynarodowego połączenia drogowego Via Carpatia łączącego Europę Północną i Południową. Ma ona liczyć 570 km długości i będzie przebiegać od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej do granicy ze Słowacją w Barwinku.
Statystycznie Budimex realizuje średnio co czwarty kilometr drogi ekspresowej w Polsce.
(PW)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie