Reklama

Via Carpatia. Budimex robi nam ekspresówkę

Budimex jest odpowiedzialny za budowę fragmentu przyszłej drogi ekspresowej S19 na ‎odcinku ‎Haćki - Bielsk Podlaski Zachód (z węzłem) oraz odcinka drogi krajowej nr 66, która zostanie ‎przebudowana w zakresie umożliwiającym skomunikowanie z drogą ekspresową‎. Na odcinku ‎wykonano już m.in. pierwsze fundamenty oraz podpory obiektów mostowych. Wartość kontraktu ‎wynosi ok. 326 mln zł brutto.‎ To kolejny odcinek międzynarodowej drogi Via Carpatia, a pierwszy w ‎województwie podlaskim, realizowany przez Budimex‎.

W ramach zadania, poza zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej S19 o długości dziewięciu kilometrów oraz drogi krajowej ‎nr 66 o długości 2,16 km, wykonane będzie połączenie istniejącej drogi krajowej nr 19 poprzez wybudowanie ‎łącznic oraz ronda, które zostanie zlokalizowane przed wjazdem do Bielska Podlaskiego od strony Białegostoku. W ‎zakres robót drogowych wchodzi również budowa węzła "Bielsk Podlaski Północ" z łącznicami, ‎węzła "Bielsk ‎Podlaski Zachód" ‎z dwoma średnimi rondami stanowiącymi ‎elementy węzła‎ oraz skrzyżowania typu czterowlotowe ‎rondo średnie ‎łączące projektowane ‎przełożenie DK66 z ‎istniejącą drogą krajową 66.‎

Łącznie w ramach inwestycji ‎ma także powstać siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych i dwa przejścia dla zwierząt.‎ Oprócz ‎wymienionych prac inwestycja będzie obejmowała wykonanie‎ ‎obwodu drogowego na węźle "Bielsk Podlaski ‎Zachód"‎ wraz z m.in. budynkami, parkingiem i magazynem soli.‎

Jesteśmy zdeterminowani, by zrealizować ten projekt zgodnie z najwyższymi standardami. Pojawiły się już ‎pierwsze podpory i fundamenty obiektów mostowych, a roboty mostowe w kolejnych dniach będą systematycznie ‎postępowały. S19 to istotny fragment (drogi - przyp. red.) Via Carpatia, a co za tym idzie - wielkie ułatwienie komunikacyjne i ważna ‎trasa zarówno z lokalnej, jak i międzynarodowej perspektywy. Cieszymy się, że nasze know-how i kompetencje ‎infrastrukturalne mogą być wykorzystywane w tak istotnych projektach ‎- mówi Robert Gromala, dyrektor ‎kontraktu w Budimex SA.‎

Obecnie trwające prace związane są z realizacją wzmocnień, ‎wykonaniem wykopów oraz nasypów, ‎przebudową kolizji elektrycznych, wodociągowych, sanitarnych, teletechnicznych, ‎gazowych. W ramach realizacji ‎zadania do wykonania będzie ok. 410 tys. m sześc. wykopów, 590 tys. m sześc. nasypów, 30 tys. m sześc. ‎‎wymian, co daje ponad milion metrów sześciennych robót ziemnych. Przy robotach bitumicznych zostanie zużytych ponad 175 tys. ton ‎‎mas bitumicznych.‎

Całość drogi ekspresowej S19 ma być częścią międzynarodowego połączenia drogowego Via Carpatia łączącego ‎Europę Północną i Południową. Ma ona liczyć 570 km długości i będzie przebiegać od przejścia granicznego z ‎Białorusią w Kuźnicy Białostockiej do granicy ze Słowacją w Barwinku.

Statystycznie Budimex realizuje średnio co ‎czwarty kilometr drogi ekspresowej w Polsce.‎

(PW)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do