
Poseł na Sejm RP Krzysztof Jurgiel zwrócił się do prezesa PKP PLK S.A. Ireneusza Merchela z prośbą o wsparcie budowy linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża oraz bocznicy towarowej w Sokołach. W wystosowanym piśmie zaproponował również spotkanie samorządowców z prezesem polskich kolei.
W połowie listopada Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku poinformował o planowanej rezygnacji z rewitalizacji połączeń kolejowych mających na celu przywrócenie transportu zbiorowego do Łomży. Pismo w tej sprawie do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wystosował prezydent Mariusz Chrzanowski. Okazuje się, że kwestia powrotu kolei do tego miasta jest wciąż otwarta. Rozmowy w tej sprawie podjął już marszałek województwa Artur Kosicki.
Projekty rewitalizacji linii kolejowych nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa i 49 Śniadowo – Łomża, zostały ujęte na liście podstawowej, jako jedne z priorytetowych zadań do realizacji ze środków RPO WP 2014-2020. W tym roku ogłoszono już przetargi na wybór wykonawców dokumentacji projektowej i robót budowlanych. Jednak w listopadzie Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, jeszcze z poprzednim zarządem, poinformował, że PKP PLK S.A. rezygnuje z modernizacji wyżej wymienionych linii kolejowych.
Na to działanie nie pozostał obojętny prezydent Łomży – Mariusz Chrzanowski. W odpowiedzi na pismo spółka PKP PLK odpisała prezydentowi Chrzanowskiemu, że we wszystkich przetargach "złożone oferty przewyższają zakładane budżety projektów". Z nadesłanego pisma wynika jednak, że sprawa jest obecnie przedmiotem uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku.
„Informujemy, że nasza Spółka, jako zarządca infrastruktury kolejowej docenia znaczenie inwestycji, których celem jest zwiększenie dostępności transportu kolejowego, jednak wdrożenie projektów do realizacji uzależnione jest od dostępności środków finansowych. W przypadku projektów planowanych do realizacji w Ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, decydujący głos w kwestiach związanych z projektami mają Urzędy Marszałkowskie, jako dysponenci środków finansowych” – czytamy w odpowiedzi nadesłanej z PKP PLK S.A.
W sprawie kolei w Łomży zdecydował się na działania również poseł Krzysztof Jurgiel. On również zwrócił się do prezesa PKP PLK S.A. Ireneusza Merchela z prośbą o wsparcie budowy linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża jak też i bocznicy towarowej w Sokołach. Prezydent Łomży jest zadowolony z takiego zainteresowania tematem i przekazał podziękowania posłowi Jurgielowi, za to, że nie pozostał obojętny na możliwość wykluczenia Łomży z transportu kolejowego.
- Serdecznie dziękuję Panu Posłowi Krzysztofowi Jurgielowi za zaangażowanie się w sprawy naszego miasta i kwestię powrotu kolei do Łomży – mówi prezydent Mariusz Chrzanowski.
Już po nadesłanej odpowiedzi z PKP PLK można mieć nadzieję, że kwestia powrotu, po blisko 30 latach, kolei do miasta jest wciąż otwarta. Łomża ma szansę na transport kolejowy tym bardziej, że inwestycję wspiera również obecny marszałek województwa – Artur Kosicki.
(Źródło: lomza.pl/ Cezarion/ Foto: K.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Przypominam wszystkim czytelnikom i posłom Prawa i Sprawiedliwości, że po wygraniu wyborów w 2015 zorganizowano wyjazdowe posiedzenie parlamentarzystów PiS właśnie w Łomży. Tam m.in. ogłoszono (pamiętam to dokładnie), że PiS zrobi wszystko, aby kolej wróciła do Łomży. Przez ponad 3 lata jakoś nic się nie działo, aby wreszcie przed wyborami samorządowymi prezes PKP PLK Merchel ogłosił, że jednak odbudowy połączenia Łomży z Warszawą nie będzie. Kim jest p. Merchel, że stawia się ponad rządzącą koalicją i jak się ma d tego obietnica PiS z 2015r., że będzie połączenie kolejowe Łomża-Warszawa????? Znamy POpapraną partię, która wiele obiecywała i wiemy jak skończyła. Szanowni posłowie i senatorowie Zjednoczonej Koalicji: nie igrajcie i nie oszukujcie wiernego Wam elektoratu z Podlasia, bo źle skończycie. To taka dobra rada życzliwego zwolennika Dobrej Zmiany.
P.S. Oczywiście chwała Posłowi Jurgielowi i Marszałkowi Kosickiemu z PiS za interwencję. Ale dlaczego tylko oni zainterweniowali???? A gdzie reszta parlamentarzystów Zjednoczonej Prawicy z Podlasia? Bo jak ktoś nie mieszka w Łomży lub po drodze/w okolicy, to "mnie to nie obchodzi"? Rządząca Władzo - pamiętaj coście obiecali na wspomnianym w poprzednim poście wyjazdowym posiedzeniu w Łomży!!!
A korzystając z okazji chciałbym zapytać co z tą obiecywaną fabryką samochodów elektrycznych ?