Dalszy wzrost instalacji automatów i obrotów z projektu Zdrowe Kieszonkowe, rozwój kolejnych marek, bazujących na technologii Pay2Vend, a także pierwszy krok w kierunku wprowadzenia jej do innych krajów Europy – spółka vendingowa Ideal Group z Białegostoku zalicza pierwsze półrocze 2016 do udanych. Poprosiliśmy przedstawicieli firmy o podsumowanie ostatnich sześciu miesięcy i zapytaliśmy o plany na najbliższą przyszłość.
Jednym z najważniejszych wydarzeń minionego półrocza było przystąpienie Ideal Group – jako pierwszej polskiej firmy – do Europejskiego Stowarzyszenia Vendingu (EVA). Członkostwo w organizacji umożliwi jej m.in. wprowadzenie autorskiej technologii Pay2Vend na rynki europejskie. Technologia ta wykorzystywana jest m.in. w realizowanym w polskich szkołach projekcie Zdrowe Kieszonkowe - Ideal Group jest operatorem tego projektu, zarządzanego przez P2V POLSKA. Na podstawie tej technologii przygotowywany jest też nowy projekt żywienia, adresowany do dużych zakładów pracy i biur.
- Ta technologia jest nowością na rynku europejskim, a z tego co wiemy, również w USA i Japonii nie ma jej odpowiednika - mówi Andrzej Nartowicz (na zdj. z prawej), członek zarządu Ideal Group. - Dzięki uczestnictwu i sieci kontaktów w EVA chcemy ją wdrażać, także za granicą.
Rozwiązanie wykorzystuje karty i breloki płatnicze, które są powiązane z własnym systemem płatności i technologiami elektronicznymi ich doładowania (porównywalnym do rozwiązań bankowych). Dzięki platformie internetowej konsument ma pełną kontrolę nad zakupami, może je planować i zasilać konto, z którego pobierane są opłaty.
Pierwsze półrocze upłynęło też pod znakiem rozwoju projektu "Zdrowe Kieszonkowe" - obecnie w ramach projektu działa ponad 20 urządzeń, głównie w regionie podlaskim i sukcesywnie przystępują do niego nowe szkoły, ostatnio m.in. szkoła we Wrocławiu.
- Liczymy, że liczba szkół w projekcie wzrośnie istotnie z początkiem nowego roku szkolnego – dodaje Andrzej Nartowicz.
Do ważniejszych wydarzeń minionego półrocza należy też premiera najnowszej marki Ideal Group - Ideal Cafe Avantgarde, dedykowanej m.in. dla stacji paliw. Okazją do jej prezentacji były warszawskie XXIII Międzynarodowe Targi Stacja Paliw.
- To zgodne z misją naszej marki Ideal Cafe, która od początku swojego istnienia promuje wykorzystywanie naturalnej kawy w vendingu, teraz także w połączeniu ze świeżym mlekiem, schładzanym w specjalnej przeznaczonej do tego lodówce – wyjaśnia Andrzej Nartowicz.
Skumulowane przychodny w I kwartale 2016 r. przekroczyły 20 mln zł w ramach projektów realizowanych przez Ideal Group, sprzedaż za pierwsze półrocze wyniesie 40 mln zł. W całym 2016 r. spółka planuje 70-proc. wzrost z przychodów z działalności operacyjnej, wynikający m.in. z wdrażanych innowacji.
Komentarze opinie