Reklama

DrTusz: My się zimy nie boimy! Idziemy na ekspansję zagraniczną

Białostocka spółka, działająca w branży handlowej, nie obawia się spowolnienia gospodarczego, które póki co jest dość delikatnie zapowiadane. Mało tego, zamierza wyjść na rynki zagraniczne. O tym jak minął 2019 i jakie przedsięwzięcia planuje w 2020 roku, opowiadają właściciele - Marcin Janczewski (na zdj. z lewej) i Grzegorz Drągowski (na zdj. z prawej) - w rozmowie z Piotrem Walczakiem.

Piotr Walczak, Dzień Dobry Białystok: W 2020 roku chcecie zaistnieć na rynkach zagranicznych... Co takiego macie do zaoferowania, by wyjść poza granice kraju? Nie są to takie marzenia na wyrost?

Marcin Janczewski: Nawet najatrakcyjniejsza oferta i pożądany przez klientów produkt nie zawojuje rynku bez stabilnego systemu e-commerce. Nikt nie lubi robić zakupów internetowych w sklepie, w którym proces ten jest długi i uciążliwy, a obsługa klienta mało konkretna i reagująca z opóźnieniem. Najczęstszą przyczyną rezygnacji z zakupów w sklepach internetowych jest właśnie frustracja wynikająca ze stopnia skomplikowania i ilości etapów, jakie trzeba przejść, by dokończyć składanie zamówienia, a nie produkt jako taki.

Jako sklep internetowy możemy pochwalić się własnymi rozbudowanymi narzędziami, które sprawiają, że klienci oceniają zakupy w drtusz.pl jako szybkie, bezproblemowe i intuicyjne. Składają się na to przede wszystkim niezawodne systemy rekomendacyjne i automatyzacja obsługi sprzedaży, która ogranicza do absolutnego minimum liczbę kroków potrzebnych do finalizacji zamówienia. Ponadto posiadamy ogromną bazę opisów i danych technicznych naszych produktów wraz z wskazaniem relacji urządzenie - wkład, co minimalizuje ryzyko zamówienia przez klienta nieodpowiedniego produktu.

Nasze rozwiązania technologiczne, takie jak zaawansowana integracja z zewnętrznymi narzędziami, dają nam przewagę nad konkurencją także w zakresie skutecznych i efektywnościowych działań marketingowych.

Istniejemy na rynku od 20 lat, a to wieloletnie doświadczenie w branży owocuje stabilną współpracą z największymi dostawcami i producentami. Mając takie zaplecze i stabilną sytuację na polskim rynku, nie ma powodów do obaw przed wejściem na rynki zagraniczne.

Na najbliższe miesiące planujecie intensywny rozwój, kontynuację wzrostu obrotów. A podobno w gospodarce nadchodzi zima...

Marcin Janczewski: A my się zimy nie boimy... Wbrew pozorom kryzys nie jest czymś, co może spowodować znaczne osłabienie branży i spadek sprzedaży. Już dwukrotnie w ciągu naszej działalności gospodarkę dotykał kryzys - w 2009 i 2013 r., a my mimo tego odnotowaliśmy znaczne wzrosty. Spowodowane jest to tym, że w czasie trudności finansowych firmy zaciskają pasa i ograniczają wydatki. Poszukując oszczędności, decydują się na korzystanie z tanich zamienników materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, a w tym  DrTusz właśnie się specjalizuje.

Jeśli mówi pan o tym, że zamierzacie się rozwijać, to co ma pan na myśli? Nie działacie w branży, gdzie prowadzicie badania, laboratorium itp. A rynek sprzedaży ma ograniczenia, jesteście zależni od tego, co nowego wypuszczają producenci.

Marcin Janczewski: Rozwój w naszym kontekście oznacza zwiększenie udziału w rynku, w którym wciąż jest o co walczyć. W Polsce co roku sprzedaje się około 100 tysięcy urządzeń drukujących, a blisko 10 mln sztuk samych wkładów do drukarek. Dla porównania: 2019 r. zamknęliśmy w DrTuszu liczbę 150 tysięcy sprzedanych tuszów i tonerów. Gołym okiem widać, że mamy jeszcze duże pole do popisu w zdobywaniu nowych rynków zbytu i pozyskiwaniu klientów.

Ponadto planujemy efektywnie wykorzystać posiadaną już wiedzę i doświadczenie w e-commerce po to, by wejść na rynek z nowymi produktami z innej branży pod nową marką.

DrTusz dał się poznać jako firma, która ochoczo włącza się w akcje społeczne, charytatywne.

Grzegorz Drągowski: Co mnie osobiście bardzo cieszy, bo doszliśmy do momentu, w którym możemy pozwolić sobie na rozwój tego typu działalności na wyższym, niż jeszcze kilka lat temu, poziomie. Cenimy sobie współpracę z lokalną społecznością, wspieramy inicjatywy, które przynoszą coś dobrego, pożytecznego i radosnego innym. Promujemy sport i edukację ekologiczną najmłodszych.

Jesteśmy białostocką firmą, tu od lat mamy swoich stałych klientów sklepu stacjonarnego i to przede wszystkim z myślą o nich działamy lokalnie i staramy się być blisko spraw, które dotyczą ich i wszystkich mieszkańców. Nie samą pracą człowiek żyje, a pozytywny odbiór naszych działań tylko dodaje skrzydeł i pobudza do dalszej aktywności. Nie tylko mnie, jako właściciela firmy, ale przede wszystkim pracowników, którzy mocno identyfikują się z tym, z czym wychodzimy do naszej społeczności.

DrTusz pod koniec 2020 roku, to firma, która...

Grzegorz Drągowski: Spełniła tegoroczne życzenie, by nowy rok był dla firmy lepszy od poprzedniego, ale nie aż tak dobry jak kolejny. Zdecydowanie jest to firma w ciągłym rozwoju, ruchu i z ambicjami, które stale będzie sobie podnosić. Jedyne co się nie zmieni, to ludzie i atmosfera, którą tworzą, by pracowało się nam wszystkim lepiej.

Dziękuję za rozmowę.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do