Reklama

Promocyjny pomysł marszałków: Szwagry ze ŚmiechawaTV reklamują PROW

Na oryginalny pomysł wpadł podlaski Urząd Marszałkowski. Do promocji środków na Program Rozwoju Obszarów Wiejskich zaprosił znanych youtuberów spod Moniek: Antka i Szwagra. Cztery spoty, które zostały nagrane z udziałem podmonieckich Szwagrów, pokazują na co i w jaki sposób podlascy rolnicy mogą ubiegać się o dotacje. Popularne Szwagry opowiadają o swoich biznesach za pieniądze PROW czyli agroturystyce, handlu czy usługach oraz przeglądarce programów. Spoty emituje TVB.

W jednej z reklam (poświęconej agroturystyce) gra szef PSL i członek Zarządu województwa Stefan Krajewski. Popularni youtuberzy, którzy na swoim kanale ŚmiechawaTV uzyskiwali oglądalność ponad 3 milionów odsłon demonstrowali, że uzyskanie środków z PROW jest możliwe nawet dla wiecznie popijących szwagrów. Perypetie dwóch szwagrów z małej wsi na Podlasiu śledzi regularnie ponad 835 tys. subskrybentów. Klipy bohaterówi – czyli Antka i Szwagra przybliżą fundusze unijne pokazując, że skoro Szwagrowie potrafią sobie radzić z ich wykorzystaniem to jest to zadanie, z którym powinien sobie poradzić każdy.  Zwłaszcza, że mówią oni o zdobywaniu unijnych pieniędzy językiem prostym i zrozumiałym dla każdego.

Poza emisjami telewizyjnymi prezentacja filmów połączona jest uruchomioną niedawno stroną internetową poznajprow.pl, gdzie każdy znajdzie informacje o PROW. W latach 2014-20 do wydania z tego funduszu są 82 mln euro, które można przeznaczyćna na budowę lub modernizację dróg lokalnych, gospodarkę wodno-ściekową,  ochronę zabytków i budownictwa terytorialnego oraz scalanie gruntów.

Przemysław Sarosiek

KOMENTARZ

Pomysł z promocją PROW przez duet Szwagrów był mocno ryzykowny: skojarzenia dla Podlasia wcale nie muszą być szczególnie pozytywne. Z drugiej jednak strony celem promocji jest zbliżenie działań PROW dla odbiorów, którzy na codzień nie interesują się reklamami emitowanymi przez urzędników. I to zadanie klipy to zadanie spełniają doskonale. Dosadni Szwagrowie to mimo wszystko postacie pozytywne i uosabiają w krzywym zwierciadle wszystkie stereotypy mieszkańców podlaskiej wsi. Czy to zaszkodzi wizerunkowo dla Podlasia tego jeszcze nie wiadomo, ale za jedno trzeba władze województwa pochwalić: po serii średnio udanych filmów promujących np. turystykę i region tym razem zachowali się nie sztampowo i bardzo odważnie.

(Przemysław Sarosiek/ Foto: wrotapodlasia.pl)



 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-30 16:54:50

    pomysł niezły, ale realizacja mocno ryzykowna, Nie dziwmy sie, że są później tacy co mówią "każdy ma swój Białystok"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do